lördag 22 november 2008

EMCC Coach Certifierad!!!

Så var det klart. Alla vi som nu fullföljt Folkuniversitetets utbildning har nu examinerats med pompa och ståt i Kristianstads Sommarlovs koloni i Åhus. En underbar utomhusmiljö. Fantastiska människor. Inte en enda snöflinga trots mindre snökaos i Skåne. Märkligt var det att komma hem till ett snöigt Lund när vi bara haft sol i Åhus. Rena julstämningen att promenera från stationen mot hemmet var det.





På bilden är Henry Egidius vår kursexaminator som är en gudomligt vänlig man samt en otroligt kunnig och brilliant lärare. Så ett stort tack för vårt möte och all inspiration som flödat. Här är vi ute på promenad vid havet och Henry fastnade på bild.

Sommarlovs kolonin gästades av osaliga andar så första natten var det inte många som sov gott i byggnaden. Så då valde jag att ta till en av mina förmågor och hjälpte dessa vilsna själar in i ljuset. Dennna morgon var det så härligt att mötas av alla människor som sovit så gott och länge.
Vi bestämde oss för att hålla en återträff igen den 9 maj 2009 i Kristianstad hemma hos Christin som har en alldeles ny och jättefin hemsida se här.

Så nu är jag hemma igen. Om 20 minuter ska jag vara hemma hos Maja min vän som ska bjuda mig på paj. Strömmen är äntlligen fixad och alla dammråttor dansar av glädje i solen så imorgon blir det städning, gym och kontaktpersonsskap. Så inga problem med vad jag ska göra här inte.

Ha det bäst alla mina vänner och läsare!

Inga kommentarer: