onsdag 19 november 2008

Regn och blåst


Jag packar. Ska på Internat i Åhus i 3 dagar och 2 nätter. Fin utemiljö är utlovat så det behövs varma, sköna regn och rusk tåliga kläder och skor. Kameran ska oxå få följa med så kanske det blir lite fina bilder till bloggen om vi har tur.

Jag sitter och läser mina studiekamraters uppsatser då det ska opponeras i 3 långa dagar. kanske viktigare att jag läser min egen så jag är påläst på den i alla fall. Nu är det dags för slutcertifieringen och sedan är jag EMCC certifierad coach. YES!!!


Nu har vi varit strömlösa i halva lägenheten sedan i onsdagskväll - alltså i en vecka om några timmar. Är inte så kul att behöva tända stearinljus för att gå på toa längre. Eller lysa med ficklampa för att hitta rätt kläder i klädkammaren. I sovrummet sover jag ju ändå bara, så där gör det inte så mycket men ändå. Imorgon 8.30 kommer elektrikern och det är tur jag har inneboende annars hade jag fått vänta till måndag för imorgon 8.30 sitter jag på tåget till Kristianstad.


Idag har jag tvättat och varit på gymet och återgått till grötfrukost efter flera dagars uppehåll. Skönt att ta hand om kroppen. Mia anländer strax och då ska vi shoppa och ta en fika. Mia behöver storhandla med bil och det har ju jag en, men inte Mia. En fika på Pattiseriet här i Lund, jag drack kaffe för första gången på minst 3 veckor. Sedan en tur till Burlövs Center tar vi för shopping att sedan släppa av Mia med en massa matkassar vid hemmet i Malmö.


Jag har känt mig lite nere och deppig i 2 dagar. Samt lite i fysisk obalans. Trött, orkeslös lite förkyld och oerhört sötsugen. Jag har för lite att göra - och vill bidra mer till samhället det vill jag!





När vi reste hem från Tomelilla i söndags följde min mor, LissMari med för att bli skjutsad till Bjärred där min syster Frida med systerdotter bor. Gullungen Astrid var sjuk och Mormor skulle passa henne på måndagen. Det hade gått bra och så här såg den lilla ut med feber.

Inga kommentarer: