torsdag 13 november 2008

Så kul jag har...

Varje dag innehåller en massa nya glädjeämnen. Idag blir bilen med vinterdäck och 13 000 mila servad. Lawi i Dalby är suveräna även om "lånebilen" kändes lite väl risig så står den i tryggt förvar i garaget och väntar på återfärden till Dalby runt 15.00. När jag passerade Mormors bageri så köpte jag bagels för det gillar Felicia och hon är hemma på besök idag. Så frukosten är kirrad ;-).

Övriga planer idag är en Reconnection avslutning (min 15:e) och någon gång runt 15.00 ta mig till ett gym pass. Sedan får vi se vad dagen har med sig.

Internetet har krånglat nu ett bra tag och igår hade vi ingen tillgång alls men idag fungerar det. Jag har bestämt mig för att byta leverantör och Tele2 har ebjudit mig billigare bredband, gratis Dong och snabbare hastighet så det nappade jag på.

Igår kväll gick strömmen/säkringen i ena delen av lägenheten och den går inte att återställa. Jag har felanmält det så idag vi får vi duscha med mysbelysning i form av stearinljus eftersom det är arbetsrummet, badrummet och klädkammaren som drabbats av detta lilla fel. Vaktmästaren ringde och ska försöka fixa det vid 14.30. Hoppas han lyckas med det.


Igår var jag i Malmö på Bio en förhandsvisning av KÄRLEK 3000 med Mia. Den var ganska söt men annars medioker. En snabb fika hann vi med efter bion och innan jag hade klipptid hos min frisör som numera heter Petra Salander eftersom hon gifte sig i somras. Hon ville klippa mig i pagefrisyr som jag "alltid" hade förr. Det blev fint. Två timmar senare var jag försökskanin på en utbildningssalong och fick färgat håret alldeles gratis så jag blev himla snygg...

Innan jag reste hem mötte jag Mia igen och vi tog en varm chokladfika på Gustav Adolfs torg i Malmö en riktig liten mysstund innan jag återvände till Lund.

Inga kommentarer: