lördag 29 november 2008

Ytterligheter


Livet är en gåva. Att jobba som kontaktperson erbjuder mig fantastiska möten. Glädje och sorg. Ilska och förlåtelse. Vad vi vill skapa skapas. Om och om igen.

Denna vecka har varit ömson intensiv och ömsom händelselös. Balansen ligger i att acceptera ytterligheterna. Igår kom Annette Carlström till Lund och berättade om sin personliga resa. Där jag varit med en stund för några år sedan då vi möttes på ett föredrag i Helsingborg med efterföljande "Muktikurs". Mukti är ett sanskrit ord och betyder befrielse.

Vi öppnade dörrarna och 42 besökare alltså totalt 45 med mig, Maja och Annette var vi i lokalen. Totalt 6 Oneness Blessinggivare och energin i luften och i Blessingarna var så kraftfull. Ett underbart möte. Tack Annette för att du kom till Lund och tack till alla ni som kom för att vara med utan er hade det inte heller gått. Det var så bra och fint och hela dagen idag har jag studsat omkring i glädje och kraft.
Snart ska jag börja min färd som leder till att se "500" på Lunds stadsteater med min vän Marie. Det ska bli kul. Sedan kör jag till Bjärred för där är min syster Fanny en riktig Londoneer som är på tillfälligt besök. Ovanligt men alltid lika kul. Jag tror att vi träffades senast i somras när vi båda var i Vik.

Gymet fick veckans andra besök, kanske det blir ett tredje imorgon annars blir det inte så.

Annars har veckan innehållit bio och förhandsvisning av Happy - go - Lucky och 2 olika föredrag. Det var Möten för miljoner som arrangerades av Malmö stad 7.07 i onsdags på Slagthuset. Torsdag frukost var det ett samarrangemang mellan Awa patent och Sydsvenskan Indiskans unga kvinnliga Vd för för familjeföretaget på Glasklart intervjuades av Sysdvenskans reportrar.

Jag har fåttt full koll över min bokföring och det känns så bra. Ett tungt kapitel som länge tyngt mina axlar jag nästan flyger. Även om jag inte arbetar så mycket nu och tjänar mindre pengar...

Ja, just det det är första advent och jag måste gå ner i källaren för att hämta lite fina prylar att sprida ut snart. Det får bli imorgon. Då ska det tvättas. Klockan 12 kommer det en rumssökande student, då mina fina studenter som bott här i snart 4 månader ska flytta till eget boende.

Ha det gott!

Inga kommentarer: