torsdag 19 februari 2009

Komplext


Människan är dess alla motsater. Konsekvens och inkonsekvens är samma sak fast på olika sida av myntet. Det är bara att acceptera oss som vi är.


Nog bestämde jag mig för att inte ge mig in i dejtingträsket igen av många olika skäl. Sedan fick jag en impuls och gick med i alla fall. Det är faktiskt jobbigt. Det drar upp grejor i mig. Vill jag verkligen hitta någon vaknande jag med igår morse. Sen bestämde jag mig för att ge personen som jag hade en inbokat fika med en neutral och öppen chans ändå. Vilket kändes mycket bra även om mötet kändes helt fel och vi inte ska träffas igen. Sedan har jag fått nya MSN kontakter så jag sitter vid datorn och har roliga chatsamtal på kvällen ivrigt textande. Inbokade och obokade trevande telefonsamtal. Allt detta ingår.


Det är märkligt för nästan ett år sedan var jag över och förbi detta moment. Nu är jag där igen prövar en annan sight och upplever mig själv och andra. Inatt har jag drömt och varit väldigt arg på min exman över hur vi gick fram under skilsmässan. Det ser jag som ett gott tecken. Nu bearbetar jag sådant jag inte har kontakt med - känslominnen. Jag blir helare och helare.

Livet är märkligt och tämligen intressant...


Idag blir det gymmet eftersom jag bangade igår. Lund är täckt av ett tunt snölager så det får funka att cykla dit. Idag under eftermiddagen kommer äntligen Maja hem igen från Indien. Jag har längtat efter våra fina fikastunder.


Så dags för nya äventyr! Njut av vimlet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det underbart att upptäcka att ens sinne bearbetar saker man själv knappt visste fanns kvar att bearbeta eller bara inte visste hur man skulle gå tillväga.
Lycka till med dejtingen. Hittade själv min pojkvän on line så det finns hopp :D

Patrik sa...

Det ser precis ut som i Ånn tycker jag.