torsdag 26 februari 2009

Sängdags


Efter en lång dag. Igår reste jag till Tomelilla efter en inspirerande morgonmingel i Malmö Rådhus på temat "Våga vägra lågkonjunktur". 2 av 3 föreläsare kändes äkta och mycket förankrade och det var full av glädje jag gick därifrån. Det började 7.07 och jag försov mig från min plan att ta 6.40 tåget in så min nyservade bil fick ta mig till Malmö.


Cecilia och jag tog en fika på Kafferosteriet och hade en mycket trevlig stund. Vilket vi hade försökt att få ihop sedan före jul. Så äntligen blev det av. Efter det styrde jag kosan mot Tomelilla och landade i ett häftigt nyrenoverat kök. När min mamma och Per gör utrymmen med kakel blir det alltid så himla fint. I goda händer fick jag mammas goda lax till kvällsmat efter den obligatoriska turen till Bo Olssons. Fick inhandlat lite födelsedagspresenter till syskonbarnen vilket jag är jättenöjd med.


Kvällen avslutade vi med att se filmen The Reader. Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om denna film. Tog en stund innan jag fattade galoppen. Garanterat bra skådespelarprestationer enligt Oscarsutdelarna.


I morse jobbade jag med mail efter att ha sovit underbart gott och vaknat upp till dukat frukostbord. Innan jag reste tillbaka till Lund tog vi en förmiddagsfika med semla. Väl hemma efter en härlig fisksoppa på Klostergatans Fisk saknade jag datorsladden som jag glömt i Tomelilla.


Så det fanns inget annat alternativ när datorn dog av näringsbrist än att ta bussen tur och retur till Tomelilla åter en gång denna dag. Jag stannade på en eftermiddagsfika och sedan bar det hemåt igen. En behandling bokades in i sista stund kl 19.00 så jag hann precis hem, städa undan och stoppa i mig lite mat innan klienten kom.


Så nu ska jag dejta kudden. Sov gott ni med!

Inga kommentarer: