onsdag 6 maj 2009

Det regnar ute...


Folk springer snabbt över torget och skular under tak. Sommarkläderna har fått stannat hemma en sådan här våt dag. Idag ska jag ta mig till gymet då jag bangade igår pga det våta vädret. Men premiäråt ungsstekt Havsaborre på Carlssons Trädgård gjorde jag med Maja som bjöd mig på lunch eftersom jag skjutsat henne till Staffanstorp och letat parasoll till hennes balkong dagen innan.


Även idag är det innesittarväder grått och dant. Då är det skönt att ha ett vanligt jobb att gå till och ha arbetsuppgifter som varvas med kaffepaus och så. Hemma här själv så får jag bara lust att kura upp i soffan med en bra film och en stor kopp te. Men det gjorde jag igår efter mitt återbesök och årskontroll på bröstmottagningen i Lund. Nu är det snart 3 år sedan jag hade bröstcancer och jag gillar verkligen inte att gå dit och påminnas. Livet går vidare.


I eftermiddag kanske solen tittar fram och jag har 2 behandlingar och så behöver jag fylla på i kylskåpet som är fullt av mat som inte är min. På mina hyllor står det mest syltburkar. Mina inneboende studenter har proppfulla mathyllor men där kan jag ju inte ta min frukost.


Så nu ska jag göra ett krafttag och ta mig ut i vinden och blåsten för att cykla till gymet efter lite havregrynsgröt i magen. Kroppen har inte velat ha gröt på sistone men idag är utbudet verkligen begränsat så... Det ljusnar upp utanför de regniga fönstren nu. Hurra!!

Inga kommentarer: