onsdag 13 maj 2009

Ömsom vin - ömson vatten


Nu har jag gått "första" kursen i BARS och vi hade en sagolik dag i Hammenhög alla 8 som valt att vara med och lära sig mer om sig själva. Birgitta och Peter bor i ett fantastiskt hus med omgivningar som i en film och så är de gudomligt gästfria.

Så i mer än hela dagen övade och prövade vi att göra Bars och fick gjort några "clearingsprocesser" gjorda och blev bara lättare och lättare för varje timme som gick. Ett stort Tack till dig Birgitta som öppnade ditt hem för oss och så bra visade oss hur vi skulle göra Bars.

Efter en underbar dag som slutade vid 19-tiden reste jag med Paul till Malmö för att plocka upp min fina bil. Väl hemma så missbedömde jag avståndet till pelarna i garaget och repade stora delar av passagerar sidan bläh... )-:. Självrisken på vagnskada är 3000 kronor enligt Trygg Hansa.

Nästa morgon vaknade jag och mådde jättebra, cyklade till gymet och tog en fika på Patisseriet med Maja - en Latte Machiato och en croissang. Sedan bar det iväg hem igen och hemmet fick en ansiktslyftning med dammsugning, avdammat och avtorkat. Upp putsade blev både kökets fläkt och dörrar, slutligen strök jag alla mina sparade klänningar och blusar samt några kjolar. Så vilken energi och handlingkraft denna dag fylldes med. Min garderob har under helgen äntligen halverats till hälften - så skönt!!!!!! Bara att gå in i klädkammaren känns härligt nu.

Igår kom Maja för att få sina Bars gjorda något som jag nu erbjuder mina klienter utöver Reconnective healling och det kommer snart att stå om mina Bars och Access sessioner på http://www.levarp.se/. Majas upplevelse var stark och nu ska även Maja gå utbildning i Bars när Kacie Crisp kommer till Lund den 20 -24 maj precis som många andra. Intresset är mycket stort!

En lunch på Nova och Annas kök med Finn innan vi kollade hur lokalen såg ut och vad jag behövde fixa tills kurserna startar i nästa vecka. Väl hemma igen skickade jag ut en massa inbjudningar till Kacies kurs via mail ända till strax före 0.45 i natt. Jag tog dock en paus på några timmar då jag körde till Malmö för att träffa Mia. Det var längesedan sist- vi hade ju en måndagstradition när jag hade dansen i Malmö som nu är slut.

På väg hem hade jag fått P-böter på 500 kronor. How does it get any better than this? Och Tack, tack, tack! ja alla redskap jag kan använder jag vid ett sådant tillfäller. Missade att det var parkeringsförbud den 12 i månaden kl 18-22. Vill universum visa mig något? Kanske ska jag inte ha bil? Eller kanske behöver jag bli mer uppmärksam i livet?

Life comes to me with ease, joy and glory!

Idag har jag en fika på Ebbas skafferi, en lunch på Annas kök och 3 timmars kontaktpersonsskap inbokat innan jag åter ska till "min" Osteopat en andra gång. Det ser jag fram emot, då det kändes så bra efteråt sist.
London resan till helgen "en myshelg" med min syster Fanny börjar närma sig och på fredag bär det av. Kanske ska jag börja småpacka nu? Jag har redan tagit fram pass, engelska pengar och biljetten.... Hela denna veckan har jag semester och semesterkänsla....

Ha det bra därute i det fina vädret!

Inga kommentarer: