onsdag 20 maj 2009

London fest

Jag har nu kommit hem från London. Det var härligt! Jag har fotograferat lite hur gott vi levt och mött flera goda maträtter och nästan "alla" Fannys London vänner - vilket "jet set" liv.


Jag började denna fredag med en med att Maja kom hem till mig och vi drack te och ändrade lite på min hemsida sedan var det dags för en långlunch med Cina för att sedan dra vidare till Kastrup där jag skulle ta en fika med min danske vän Helle som jag inte träffat på snart ett år. Så småningom hittade vi varann och satte oss ute i solen med var sin kopp kaffe och flygplan cirklande över våra huvuden.


Vid 17 tiden var det dags att bryta upp och vi tog farväl efter ett mycket trevligt möte och jag gick lugnt mot incheckningen. Jag flödade med i köer uppför trappor genom kontroller och var slutligen in i tax free delen. Jag kollade lite på smink och sedan stod jag i kö för en flaska vatten och en ost Fanny gillade/önskade. Väl utanför mataffären såg jag att minn avgång visade Gate closed och att det var 15 min till planet skulle lyfta och 10-15 min promenadväg till gaten. Snabbt skippade jag det planerade toabesöket och började springa, först några meter åt fel håll för att sedan vända och springa åt rätt håll. Ganska nära panik. Jag anlände och personalen sa att det var ingen fara så andfådd och med ihållande stresshosta klev jag på det fulla planet.


Vid ankomsten till Gatewick tog jag tåget till London och tuben till Nottinghill. Det regnade ett ganska vått regn som inte bekom mig alls när jag promenerade ca 5 min till en charmig liten grekisk taverna där Fanny och Jacqueline satt och åt. Där vi delade på vin och åt superb grekisk mat. Jag var på festhumör men de båda banktjejerna ville gå hem så det gjorde vi.


Lördagen åt vi frukost och sedan hade Fanny lite ärenden jag hängde med på som shopping, kemtvätt och så... Vi tog en mysig förmiddags paus med fika ute på ett café det var lite blåsigt men ändå härligt. Sedan bar det hem med inhandlade vinflaskor mm för vi hade gäster (andra bankmänniskor) på lunch. Det grillades och vi hade det trevligt med god mat i några timmar.


Sedan var jag Fannys moraliska stöd när det sorterades ut lite och jag fick grejor både till mig och Felicia tex en Svart oanvänd Armani jacka och 2 fina väskor till mig. Så mitt handbagage blev mycket tyngre på vägen hem. Fanny har ju sålt lägenheten och ska tömma den för att resa ut i världen i 7 månader och till nästa helg ska Per och Liss-Marie ta Fannys bil köra den till Sverige med en hel del grejor.


På kvällen mötte vi Anna en svensk vännina till Fanny som jobbar på MTV och vi åt jättegod mat på ett gansska nyöppnat ställe, tog en bil till ett glass ställe och sedan promenerade vi hem förbi en bar där vi tillsammans med engländare stod ute på trottoaren med ett glas vin eller så i handen.







På söndagen fortsatte utsorteringen. Jag gjorde en bars behandling på Fanny och sedan gick vi ut på The Ledbury en fin restaurang med flera utmärkelser och en stjärna i Michelin guiden. 3 rätter av sagolik mat och efter att jag försökt att gå in i köket när jag letade toaletten så erbjöds vi en guidad tur i köket. KUL! På kvällen gick jag på en pub och åt kvällsmat med min vän Finn i Notting Hill. Finn var där samma helg för att gå Level 1-3 med Eric Pearl för att bli Reconnective Healer.



Måndag morgon tog jag mig tillbaka till Sverige igen via Köpenhamn och ett underbart soligt Sverige. How does it any better than this?

Inga kommentarer: