söndag 3 maj 2009

Ogräs som meditation


Jag har sovit i Tomelilla, ätit äggfrukost och rensat ogräs i solen för att få lite mer färg och få till en snyggare grusgång. Att rensa ogräs, det är som att lägga pussel bara en pusselbit till och en till och hur svårt som helst att sluta. Men nu får det räcka. På detta stället har de som rutin att äta fil och musli till lunch med en fika innan det på förmiddagen. Mamma hade gjort långfil - lite speciellt men kul att äta.


Jag ska precis börja läsa en bok skriven av Dain Heer och Gary Douglas med titeln "Money Isn´t The Problem You Are". Som bygger på att använda Access som ett verktyg för ökat energiflöde - då pengar är energi, det med.


Igår hade jag en mycket trevlig och händelserik dag. Tidig frukost sedan en cykeltur till Södra Esplanadens loppis i Lund för att kolla lite innan det var dags att vara kontaktperson från kl 9.30 i 2 timmar. Jag hittade 3 färgranna och roliga pussel till min far som gillar att lägga pussel för 20 kronor. De var dessutom kompletta!!


Framåt eftermiddagen kom min vän Cina till Lund och vi käkade en sen lunch, gick i några affärer, jag hittade en underbar klänning som min kropp ville ha som jag hängde undan. Min kropp har ganska dyrbar smak så jag ska in på CHIC boutiqen igen på måndag och känna om jag fortfarande bara måste ha denna vackra klänning. Vi avslutade med att sitta på en bänk på Stortorget med varsin kaffe och bara ha det jättetrevligt.


Jag skulle till min syster Frida i Bjärred vid 15.00 var min plan för min bror Joakim med familj skulle komma dit och att ha alla syskonbarnen på ett ställe frestade mig mycket. Ändå lyckades jag inte komma dit förren strax före 18.00. Men jag hann träffa dem allihop och jag fick en underbar kram av Loviza, broderns minsting innan de for. Jag blev kvarbjuden av Fredrik och Frida att äta kvällsmat hos dem och jag tackade ja. Min inplanerade resa till Tomelilla för att bo över drog ut på tiden och jag anlände inte hit förren efter 21.00. Vi åt gräddig vaniljglass med nykokt rabarbersylt... bara så ljuvligt! Jag ska ta lite rabarber med hem och göra något gott av.

Allt det bästa önskar jag dig där ute!
How does it get any better than this?

Inga kommentarer: