fredag 1 maj 2009

1:a Maj en sommarmånad?


April har i många dagar känts så i Lund i alla fall. Naturen har som alla märkt exploderat och idag har jag beundrat Magnolian och alla ljusgröna bokar samtidigt som jag lyssnat på det årliga första maj-firandet i Lund där Lunds Studentförening sjöng in våren.




Idag är jag lite trött efter 2 Reconnections och 2 Reconnective Healingar och allt liv ute på stan. En Latte Machiato på Stortorgets överfulla torg restaurang piggade upp mig innan jag gav mig in i folkhavet och lyssnade på skönsången. Det var så klart Maja som drog med mig och var uppdaterad om vad man gör i Lund en sådan här dag.


Igår bjöd Maja faktiskt hem mig på Spagetti innan vi drog ut i Stadsparken med alla tusen andra som hade olika syfte med att gå dit en stor del var utrustade med förplägnad och mest alkoholhaltig dryck andra kom för att lyssna på musik eller njuta av elden. Optimisten i mig hade klätt mig för kallt så jag frös mig igenom sången men senare blev jag uppvärmd av den varma Valborgselden. I år har det varit så härligt att jag inte blivit illa berörd av allt fylleri som fyllde gator och torg hela dagen igår.




Lund är verkligen en fantastisk och mysig stad att bo i. Det tycker mina utbytesstudenter med.

Tack för det liv jag får leva! I denna underbara och fantastiska tid år 2009!

Inga kommentarer: