torsdag 28 maj 2009

Vänner och glädje!!

Jag har 2 vänner Maja och Finn som jag velat sammanföra ett tag och idag lyckades vi få ihop ett möte på Hercules mysigt samtalande och njutandes av en kopp kaffe var. Trevlig service och hjärtegott sällskap hur kan livet vara bättre än så?

Jag har redan varit på gymet och tog mig ett långt pass med extra mycket styrketräning nu när jag inte får till det så ofta pga av resande mm. Bara 4 gånger i maj!!!



Bion igår "The Proposal" var lustig och jag gick själv men mötte en bekant som oxå gick själv så att vi gick och satt tillsammans och skrattade gott emellanåt. Lite småtramsig men en söt och romantisk historia.






Min syster Frida och Astrid var lika söta som vanligt även om lilla Astrid nästan inte alls ville låta mig fotografera henne så lagade Frida något gott till mig att äta som kvällsmat när jag besökte dem igår innan bion. Hon kan trolla ihop något fint så snabbt lätt och enkelt så jag kan inte bli annat än imponerad. Hur kan jag få tillgång till den egenskapen att med enkla medel inspirerad och i kreativt tillstånd skapa smakfullhet och njutningsfulla måltider?














Senare idag ska jag arbeta som kontaktperson för att sedan köra till Malmö och ha lite festligt med Folkuniversitetets andra kursledare. Efter det tar jag och hälsar på Marika som vi bestämde för flera veckor sedan. Jag ska även packa för imorgon bitti reser jag åter till London som sagt. Min engelske älskade och fine vän Paul som jag inte träffat på över 1 år ska oxå vara med på Access kursen som går ut på att skapa ett starkare pengaflöde i våra liv. Hur blir det bättre än så?



Min vän Lisen bad mig tipsa er alla om att Birgitta Tewlis håller en Bars Class (första steget inom Access) i Helsingborg den 10-11 juni. Läs mer på Lisen blogg om hennes upplevelser och kursen som Birgitta håller.


Nu är det dags för min keso och äpple lunch och vi hörs lite längre fram igen, efter helgen/nästa vecka /nästa månad allt som det är när jag kommer hem på måndag kväll.

Kram till er alla!!!

Inga kommentarer: