torsdag 9 juli 2009

Änglarnas stad


Vi är här och klockan är 17.14 hemma och här är den 9.14 så vi har ny dygnsrytm nu eller försöker så gott det går. Jag har vaknat minst 5 gånger sedan klockan 3 imorse amerikatid, om jag inte räknar när min mobil ringde kl 01.15. Hädanefter får den vara ljudlös på natten. Det är inte min mobil utan Felicias farmor Monas som jag lånat eftersom min är på reparation hemma. Och den fungerar här! How does it get any better than that? Tack för att jag får låna den Mona!

Tisdagen var en tokig men härlig dag som antingen gick i 180 eller var stilla med fötter i varm sand på en sandstrand efter en härlig lunch i Lomma på Fiskeboden. Runt 22 anlände jag med väskor hemma hos Patrik där jag och Felicia skulle sova för att sedan få skjuts till Svågetorp av den hjälpsamme och snälla Patrik som jag valt som far till min enda dotter som faktiskt fyller 20 år imorgon. Jag hade önskat en smoothie hela dagen och när jag slutligen anlände till Malmö så stod en sådan och väntade på mig i kylen. Tack Patrik! What else is possible?

Vi klev upp 3.30 jag vaknade lite innan. Patrik har ganska leksamma katter. Patrik gick upp och gjorde frukost så tidigt på sin semester. Vilken hjälte. Vi hann i god tid till Svågetorp och allt gick som på räls. Maja hade varnat mig att Charles de gaulle var en rörig flygplats och jag förstod och kan hålla med henne om att det var en ganska sliten och rörig flygplats. Resan från Paris tog 12 timmar och vi satt i mitten i mitten utan utsikt och trångt. Mannen bredvid mig kom från Egypten och hade varit hemma på semester. Han blev väldigt intresserad av Access Consciousness och skulle leta upp det på nätet. Tänk dig att sitta på bio och få mat serverad i 10 timmar och se en massa roliga filmer som du inte redan sett. What else is possible?

I taxin från flygplatsen var vi ganska trötta, då hade det varit en lång dag sådär 18 timmar redan och utanför fönstret var det en underbart solig eftermiddag. Vi checkade in i ett rum på 10:e våningen med utsikt över Hollywood berget och 2 sängar. Vi chilla
de i typ en timme sedan drog vi ut på stan. tunnelbanan förde oss till Hollywood BLWD och vi såg bla Michael Jackssons stjärna som var utmärkt av en folksamlig och en massa blommor.




Felicia shoppade en fin klänning och vi avslutade med en underbart god pizza innan vi reste hem vid 19.00 tiden för att hoppa i säng. Sjukligt trötta i kropparna.



Men nu bär det ut på nya äventyr och i eftermiddag drar vi iväg till Santa Barbara.

See you soon!

1 kommentar:

benno sa...

Ha en jättetrevlig resa i det sköna SoCal... glöm inte att besöka Westwood och UCLA med sin UCLA-shop!