torsdag 2 juli 2009

En torsdag i juli


Idag ska jag till Helsingborg och Felicia säger att hon vill följa med. Men först är det lite frukost och sen ska vi övningsköra lite innan vi ger oss på utflykt till Helsingborg. Eventuellt ska jag göra min pappas Bars idag om han är på humör. Ett mycket ovanligt Helsingborgsbesök kan det bli.

Felicia har börjat på körskola (och jag med). Vi körde med en trevlig körlärare på Värnhems Trafikskola i tisdags och Felicia fick mycket beröm av trafikskoleläraren för sitt fotarbete och sin körning vid första körlektionen och idag ska hon köra ytterligare ett pass i eftermidag. Undrar vad vi ska lära oss idag?

I tisdags när vi skulle gå på bio laddade vi upp stort med all sort biogodis och dricka. lite sena kom vi fram och ville kliva in till föreställningen och då visade det sig att jag tagit fel på dag. Så efter att ha lurat in Mia till Lund på fel dag så bjöd jag på en fika på Café Finn där vi satte oss med allt vårt biogodis och spelade Yatzy och skrattade högt över torget. Livet är så gott och underhållande!!!

I onsdags efter första övningskörningen, 1 reconnection, 1 bankbesök och lunch på Carlssons Trädgård som kontaktperson var jag slutligen gående på Malmös gator med diffust mål. Och då ringer min älskade syster Magda och vill gärna ta en eftermidagsfika med mig och Felicia så vi sätter oss på Waynes Coffé utomhus på Entré Malmös nya köpcenter och har en underbar stund i solen och jag blir bjuden på kaffet!!! Vilket sommarväder vi har är det inte underbart? Jesper en vän dyker upp och slår sig ner en stund innen vi vandrar vidare till Cervera för att handla bröllopspresent till Mary och Ciaran som gifter sig i augusti.

Felicia promenerar efter detta hem till Patrik och Magda cyklar hem till sitt och jag promenerar hem till Marika och stannar där några timmar och blir bjuden på kaffe och mouserande vin innan bussen tar mig tillbaka till Lund. Livet är ett trevligt ställe att vara i tycker jag.

På Onsdagen var det dags att färga håret. Hmm det blev verkligen en annorlunda färg. Jag får se hur länge jag behåller den - typ vinrött eller något. Sedan bar det ut på picninc - vid Billebjer satt jag på en filt och brände armar och ben i trevligt sällskap inmundigande sallad, jordgubbar med glass och choklad. Högt uppe satt vi på ett skånskt berg med utsikt över nejden med både gårdar och hästar i stekande sol varvat med blixt och dunder. En häftig utflykt!

Kvällen avrundades med en Reconnective healing och ett långt bars byte med Niclas innan jag dejtade kudden mitt i natten. Nu är det tid att göra annat. Klibba vidare.

Jag önskar dig en underbar sommardag i den tropiska värmen.

Inga kommentarer: