fredag 31 juli 2009

En sista juli fredag


Idag har varit en händelserik dag. Uppe ganska tidigt men försent för att hinna gå på gymet 7-12 när bussen till körskolan gick 9.43. Rekoruppehåll nu från gymet säkert 2 månader. Felicia körde jättebra! Efter en dubbellektion i trafikkörning skyndade jag till stationen där Mia väntade med en Latte Machiatto och sedan tog vi tåget till Ängelholm.

Vi tog en tjejig utflyktsdag dit med lite shopping, fika och lunch i solen. På vägen hem ringde telefonen och jag hade en healingklient som stått och väntat i 5 minuter och undrade var jag höll hus. Ibland är det lite opraktiskt med 2 almanackor men denna trevliga kvinna fick en underbar behandling och var så nöjd med att hon hade väntat 1 timme på mig eftersom jag var en lång tågresa bort när hon ringde. Sedan pratade jag med Maja som blivit väskryckt på Ebbas skafferi av en kortklippt man i jeans. Så trist och onödigt besvärligt.

Ikväll har vi hunnit övningköra runt halva Lund och fylla bilen med andras loppisfynd som de ska inhandla på Södra Esplanaden. Kom dit imorgon och fynda vet ja!

Igår träffade jag min vän Finn när jag hämtade nycklarna till lokalen vid Nova Lund och det var länge sedan jag såg honom nu, det strålade om honom och var ett mycket trevligt möte. Tack!Felicias Farmor Mona och hennes syster Sonja tittade in en stund efter jag handlat saker som fattats i kyl och kök på Citygross.

Jag fick göra Felicias Bars på kvällen och undanstökat en massa bök som legat och jag kände mig oerhört. Nu är jag typ i fas för första gången på något som känns som evigheter. Tänk alla vita ytor som syns är grundligt avstädade så nu är det bara kyl och frys kvar innan de nya hyresgästerna flyttar in.

How does it get any better than this?

Klockan är mycket nu och mindre än 6 timmar till det är dags att stiga upp så

God natt alla goa läsare - vi syns snart igen!

All of life comes to us with ease, joy and glory!

Inga kommentarer: