lördag 11 juli 2009

Santa Barbara

Nu är vi här! Vi har installerat oss i ett pojkrum, jag och Felicia med en säng högt upp i taket valde vi att dela på den bredare sängen i mer vanlig höjd. Vi är ju ganska vana att dela säng så det är inget problem.



Igår när vi lämnat hotellet tog vi lokalbussen till Beverly Hill center ett stort köpcenter med en massa exklusiva affärer. Exotiskt att resa kommunalt i Los Angeles - ett riktigt äventyr. Felicia köpte ytterligare en fin klänning på "21 forever" samt en top, verkar vara hennes nya favoritaffär. Jag köpte en klänning på Banana Republik och 2 par likadana jättefina skor i olika färg. Felicia hade ingen handväska med sig så även en sådan inhandlades.

När det inställda alarmet startade på telefonen tog vi oss från köpcentret tillbaka till hotellet för att hämta våra väskor och sedan tog vi tunnelbanan till tågstationen där vi mötte Ia en av mina Access kompisar som bor i samma hus som oss och nu går Fascilitatorutbildningen precis som jag. Även att åka tåg var var en speciell upplevelse här. Både komplicerat och byråkratiskt - absolut inte snabbt. Här ska det köras bil inte resas kollektivt!


Imorse vaknade jag tidigt före alla andra och det var helmörkt ute. Ingen koll på tiden här inte. Slutligen letade jag upp en klocka i köket som visade 5.20. Jag försökte att inte väcka någon men födelsedagsbarnet vaknade förstås. Hon hade inte varit helt nöjd med att jag skulle gå kurs hela dagen på hennes födelsedag. Inte heller att vi inte skulle gå på bio eftersom huset vi bor i ligger ganska högt upp i bergen och taxibilar inte hittar hit och inte jag heller för den delen. Så vi tar helst den gemensamma bilen fram och tillbaka till kursen och centrala Santa Barbara med stranden över gatan.

Huset som vi bor i är mycket vackert och omgivningarna är helt makalösa. Så vi bor kanonfint. Vi delar huset med 5 andra kvinnor och snart kommer även Kacies man att stanna över 1-2 nätter för de ska hålla en Relationships course imorgon kväll. Verkar mycket intressant.

Dagen har varit fin. Kursen har varit mycket givande och intressant. Felicia promenerade ner till affärsgatan och köpte boken hon velat köpa i flera dagar och hade haft en trevlig dag på egen hand. På lunchen åkte vi till en mexikansk restaurang med Kacie. Vi kommer att lifta med henne till San Francisco när kursen är slut och vi ska lämna Santa Barbara. Efter kursen idag var jag totalt slut. Så jag bidrog inte mycket när vi handlade kvällsmat och väl hemma slängde jag mig på sängen totalt borta. Det processades i huset och sedan gjorde My en underbar sallad till oss alla och Felicia fick en liten minitårta att mumsa på till efterrätt.

Så nu när klockan är 8 i Sverige så är hon verkligen BEDTIME här alltså 11 pm. Vi avreser 8.30 imorgon bitti för nya äventyr så nu ska jag nattas. Vi är fortfarande några som är uppe och pysslar men huset börjar tystna. Så GOD NATT!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja ni verkar ju ha det toppen stämningen lyser igenom i texten. Amerika är verkligen roligt att resa till?
ma/momo