fredag 3 juli 2009

I Tomelilla


Nu är jag i Tomelilla igen. Dags för den årliga Simrishamnsloppisen som vi inte lyckades få till förra året. Det är säkert sista gången. Det går ganska mycket energi åt att få till det. Sedan är det mest jag som absolut måste sälja bort trängseln i källaren. Det är så luftigt i källaren nu när två resväskor och en massa lump emigrerat ut i bilen (inte resväskorna de står i hallen och väntar på att fyllas ínför Amerikaresan på onsdag). Sedan är det så kul att köra hem med tom bil och fulla fickorna med pengar. Så jag hoppas att Simrishamnloppisen drar många imorgon så vi säljer rubbet.
Väl framme blev vi bjudna på Thaikyckling och grönsaker - smarrigt. Till efterrätt fick vi jordgubbar och vaniljglass och det blev ingen badstrand ikväll men kanske tar vi iväg till Tomelilla pub om vi orkar så här fulla i magen.

Vilken varm dag vi har idag - när vi lämnade Lund var det 33 grader i skuggan. Precis som i går var det medelhavsklimat är det inte vidunderligt häftigt? Här i Tomelilla verkar det vara lite svalare och lättare att vara. Imorse hade jag 2 behandlingar i mitt soltempererade behandlingsrum. Det var nöjda damer som lämnade och efter det väntade en kaffe i solen med Maja som kom hem igår från Frankrike och rapporterade om en ljuvlig semesterresa.

Sedan hade jag en inplanerad lunch med Cina runt 13 så det blev en falafel till Felicia och paj med grönsallad till mig på Gattostretto. Vi avslutade vårt trevliga samtal med med en glass på Stortorget.

Jag känner mig så i ett flöde allt kommer och faller lätt på plats. Min tidigare hyresgäst från Frankrike ville komma och bo 2 veckor i juli och hjälper oss med att bidra till hyran denna månaden är det inte perfekt? Människor jag pratar med är intresserade av Access Consciousness och det ska bli så kul att resa ner och gå fascilitator utbildningen i Santa Barbara.

Imorse övningskörde vi på Gastelyckan jag och Felicia ett tips av hennes gullige körskolelärare på Värnhemstrafikskola som lät oss köra hel lektion trots att att vi kom försent pga av att bussen inte kom som den skulle och sedan hade det varit en trafikolycka på väg ut ur i Lund.
Jag gillar ju att gå att fika och de sista 3 dagarna har jag blivit bjuden på Latte Machiato både på Espresso House och Waynes Coffé av personalen. What else is possible?
All of life comes to me with ease, joy and glory!!

Inga kommentarer: