måndag 24 augusti 2009

Bröllopsresa på Irland


Hemma igen från ett ganska regnigt men vackert Irland och ett härligt bröllop. Här har solen strålat hela dagen och jag har varit inne mest hela dagen känns det som. 2 Reconnections och en massa innepyssel som att frosta av frysen mm har uppfyllt min dag.

Studenterna har flyttat in och är så trevliga. Vi hade precis ett litet introduktionsmöte och nu vågar de röra sig lite friare hemma hos mig. De är så försynta och lågmälda än så länge men väldigt nöjda med sin nya bostad och läget vi har här.

Innan vi hade vårt bostads möte var jag kontaktperson och lyckade jag hälla ut en kopp inte allt för varmt kaffe över en 2 årings byxor. Lite klumpigt men Barista killen gav mig nytt kaffe och städade så vänligt undan allt det utspillda kaffet. Jag hann med en kopp kaffe på förmiddagen oxå och blev uppdaterad av Maja om vad som hänt henne under helgen här hemma.


Själv hade jag en underbar weekend på Irland de senaste 4 dagarna. Härligt, gulligt, stiligt och kärleksfullt sällskap som tog en massa bilder på mig, bröllopet och de 2 Whiskey destillerier som vi besökte. Vi reste en hel del i bil och besökte NordIrland och där hade jag inte varit förut. Vi körde vilse och fel några gånger, hade uruselt väder emellanåt och väldigt trivsamma och intressanta diskussioner i bilen.

Bröllopet var på ett hotell vid havet och hade magnifik utsikt och på självaste bröllopsdagen i fredags var det fint väder under hela eftermiddagen och det gick att fotograferas ute i det gröna. Efter den fina borgerliga vigselakten och fotografering bjöds det på en omfattande meny och tal varav jag fick hålla ett med intent deeksha allt enligt Marys önskemål. Det blev så lugnt och tyst. Marys familj är så fin och trevlig. Jag har verkligen velat träffa hennes barn och barnbarn och nu äntligen var det tid. Vi bodde 3 nätter på detta trivsamma lilla hotell.

Irland är vackert och vi har sett stränder och städer och får. Ja helt otroliga vyer var det som rusade förbi våra ögon. Tack för ett Irland äventyr! What are the infinite possibilities?

Inga kommentarer: