söndag 2 augusti 2009

En augusti helg


Söta, fina och härliga Johny har pysslat om mig och Felicia i helgen. Är han inte på besök pratar vi i telefon eller mailar. Så mysigt! Jag fattas honom NU!

Fredag sent dök han upp och jag var på tet humör men det tog han bra och skojade tillbaka. Tidigt i lördags morse skjutsade han oss till loppisen för att sedan ta hem bilen som ville stå i garaget och vila hela dagen. Vid 8.30 kom han med frukostfika, nybakta frallor och kaffe och när vi åt så dök Fredrik, Frida och Astrid upp och vi fick en trevlig gemensam stund i loppis affären. Vi sålde för lite drygt 1000 kronor - nästan bara böcker och kläder. Härligt att bli av med allt vi inte längre vill ha.

Felicia reste till Ystad med sin far för att besöka sin farmor och farfar. Johny gjorde picnic och vi tog oss iväg till Botaniska trädgården och låg i solen på en filt en lång stund.

Idag söndag har jag jobbat som kontaktperson. Fikat med Maja, mejlat och ringt och avslutat en del liggande ärenden. Min vän Paul ringde och vi bestämde oss för att ta en fika tillsammans på Kafferosteriet i Malmö och det var mysigt och väldigt länge sedan vi träffats.


Sedan övningskörde jag och Felicia på de stora gatorna i Malmö allt enligt körskolelärarens direktiv. På vägen hem plockade vi upp min lilla syster Fanny som numera har en egen blogg. Följ gärna med henne ut på äventyr i världen. Vi myste och pratade och innan det blev sovdags hann vi äta grekisk mat på La Mediterrian på Grynbodgatan.

Nu är det sängdax igen! See you soon!

Inga kommentarer: