torsdag 24 december 2009

JULAFTON


Kalle Anka eller snarare Ferdinand på tv och här sitter jag och bloggar samtidigt som jag känner in allt julfirande i världen och minns många av mina gångna jular. Idag väljer jag hur jag firar jul på ett helt annat sätt än förut. Innan firade jag med förväntningar och krav och så som jag trodde jag måste välja. De senaste åren har jag velat alternera julen på hemmaplan tex bara sitta hemma helt själv för att jag kan välja det.


Jag är lyckligtvis bjuden både till Ystad och min snälla bror Joakim, ja även följa med Johny om jag velat fira jul traditionellt. Härligt men inget jag väljer utan jag sitter här med ett tänt ljus och bloggar. Hur blir det bättre än så?


Jag började morgonen i Malmö och risgrynsgröt tillsammans med Johny och nöt av mitt lugn och andras måttliga julstress. Sedan tog jag vidare till Marika som skulle ha en alternativ jul hon med så vi tog en julfika och jag fick en jättefin julblomma innan jag reste mot Lund och Marika med sina 2 döttrar skulle till Göteborg och fira jul på tåg och hotell. Min vän Björn och jag hade pratat om att att vi kunde byta bars men han var inte inställd på det lika mycket idag som häromdagen men vad gör det när Johny gjorde mina bars igår.


Vid 17-tiden ska jag tillbaka till Mia i Malmö och äta lite och sedan ska vi spela spel "Settlers" på höger och tvären denna Julaftons afton. Hur blir det bättre än så? Inga julklappar mer än i Farmville på facebook...


Jo föresten jag fick en trerättersmeny på Operagrillen av Johny med Operans "Rucklarens vardag" efteråt. Det ska bli skoj och är den 26 december. Kul att bli bjuden på ett sådant ovanligt äventyr. Felicia gav mig sin/min julklapp i oktober: en ny Filofax almanacka som jag använt sedan dess. Den är fint rosablommig. Så helt utan julklappar blev jag inte även om jag inte firar jul.


Framåt natten ska jag göra något jag inte gjort på länge och bara 1 gång förut och med Johny för sådär en 11 år sedan. Jag ska gå på Midnattsmässan i Pauli kyrka och se hur det är som det nya jag, jag är.


Den 29 december ska jag hålla en Barsutbildning för Johnys systers familj som bor i Dallas, Usa innan de reser tillbaka hem på nyårsafton. Johnys julklapp till dem alla. Kul!!


Nu så börjar Disneys jul gå mot sitt slut och mörkret faller utomhus och jag funderar på att skicka nyhetsbrev om januaris aktiviteter innan jag tar till Malmö så jag önskar er alla en härlig JUL och Julledighet.


All of life comes to us with ease, joy and glory!! Hur blir det bättre än så?

Inga kommentarer: