söndag 27 december 2009

Rucklarnas väg



En present jag fått var Rucklarens väg på Malmö stadsteater en modern uppsättning av operan av Igor Stravinskij som jag såg med Johny igår efter en delikat 3 rätters middag i Malmös Opera Grill. Lika underbar som maten var - var operan märklig. En mycket trevlig aktivitet i härligt sällskap.

Efter denna kulturella tillställning tog vi till Svedala och besökte Joakim och Martina som hade arrangerat en spelkväll just denna lördag som råkade vara Annandag Jul. Vi reste hem till mig efter midnatt och en massa skratt.

Både Johny och Felicia som turas om att sova i min säng har varit snuviga och hostiga och i allmänt dålig form. Så jag matar dem med båda med Chews4health samtidigt som jag är den som är frisk.

I morse gjorde Johny rent badkaret och spolade upp ett bubbelbad som vi njöt av med champagne och levande ljus. Hur blir det bättre än så? Han är verkligen en underbar man och så bra för mig och ljuvlig att vara nära. Jag njuter ordentligt av att inte ha några inneboende studenter just nu.

Nu är det mitt i natten och Felicia sitter och knappar på sin dator och jag på min. Imorgon/idag måndag börjar jobbet igen och jag har mycket att skriva och ringa. Felicia vill gå på julrean och så ska jag vara kontaktperson så denna dag är det fullt upp igen.

På tisdag är det inplanerat en familje Barsklass för Johnys systers familj så vi får se hur det går... Här kommer bildbevis från den aktiviteten... DET GICK JÄTTEBRA!
Det är mycket lugnande och avslappningen är sövande när man gör Bars och ibland somnar både den som ger och tar emot -ärligt talat har det hänt mig flera gånger både som givare och mottagare....

Den 5 januari håller jag en intro kväll/workshop kl 18.00-21.00 i Lund så om du är intresserad så bara anmäl dig på 0734-161277. Dagen efter den 6 januari så är det en Barsklass hela dagen i Lund så då är du välkommen att vara med om du vill leva denna RÖDA onsdags på detta spännande sätt och lära dig en bra avslappningsteknik som du kan utöva proffesionellt mot betalning efter kursdagen. Läs mer på http://www.accessconsciousness.nu/.

Hur blir det bättre än så här?

Inga kommentarer: