onsdag 23 december 2009

Snö ute


och emellanåt inne, det har nu legat vitt på taken sedan flera dagar tillbaka. Första och andra dagen kom det så mycket snö så jag nästan snöade inne och det gick inte att gå ut utan att komma in som en snögubbe. Cyklarna på gården ser fortfarande otroligt lustiga ut med sina snötorn på sadlar och pakethållare. Även om det nu är mest blask och slask på gator och torg nu när det blivit lite varmare temperatur. Så otroligt mycket snö som vi haft före jul har jag inte upplevt under tiden jag bott i Lund tidigare. Riktigt exotiskt!

Jag har haft några Reconnective healingar, barsbehandlingar och jobbat som kontaktperson den senaste veckan men det administrativa och marknadsföringstekniska har jag behandlat styvmoderligt. Istället har jag städat fint fint nu när jag för tillfället inte har några inneboende studenter hemma.

Johny denna underbare man har fått en stor bit av mitt hjärta, så varm och klok och skön. Tack för att du förgyller mitt liv du generösa man. Min kropp och själ älskar det... Hur blir det bättre än så?

Felicia kom hem i morse och sov bort en bra bit av dagen men vi har ändå besökt Frida, Astrid, Inez och Fredrik och haft julmys där en stund. Frida städade ur "garderoben" och både Felicia och jag fick nya fina kläder innan vi lämnade Bjärred. Så när vi handlat färdigt i systerns hem så tog vi vidare till Nova Lund där det shoppades skor och lite julklappar innan vi lämnade efter att ha käkat på Mac Donalds då hungern slog oss i magen.

Väl hemma är det nu jätterörigt när allt det nya packats upp och vi landat vid varsin dator jag och Felicia. Vi har precis varit och sett Avatar en ganska ny film som fått mycket bra kritik och vi gillade den båda två. Filmen var ganska häftig faktisk.

Imorgon ska vi baka saffrans biscotti innan vi tar till Malmö. Jag till Johny och Felicia till Patrik. De ska till Ystad och fira jul. Själv ska jag hem till Mia med familj och spela spel och äta lite på Julaftons afton så vad dagen mer har i sitt sköte återstår att se. Vad är de oändliga möjligheterna?

Allt det bästa till er alla...

1 kommentar:

Anonym sa...

ja ni far ha det sa bra dar hemma i snon
kram fran oss mormor o morfar