torsdag 30 april 2009

1 år och snart 5000 besök


Idag är det 1 år sedan jag bloggade första gången. Med snart 5000 besök. En lika fin Valborg men inte riktigt så varm och skön som vi har detta året. En summering över mitt bästa år! Hittintills!!!


Min resa till att komma igång med mitt företag och hela mig själv efter att ha levt mitt liv på ett ganska omedvetet vis. Min väg att hitta fler redskap och vänner för att kunna leva mitt bästa liv. Min väg till att höja min medvetenhet mot upplysning. Tänk om vi är här för att ha kul?


Denna vår - ja sedan 1 april har vi haft en exemplarisk vår och naturen har exploderat utomhus. Jag kom på mig med att tycka det var mindre bra att Rhodedendron och Syrenen som jag passerade redan blommade. Men så kom till insikten: hur lycklig blir jag om jag vill stoppa naturens gång istället för att uppleva det och tillåta mig njuta av allt det vackra istället för att tänka på hur det blir när allt detta blommat över?


Idag känner jag mig som jag gjorde för många år sedan så naiv och öppen för livet och inte så desillusionerad och besviken som jag bitvis känt mig på vägen hit. En märklig, skör och härlig känsla. Vad ska det bli av denna dagen?


Jag har inget planerat för kvällen än så länge men det ordnar sig. Dagen däremot består av 3 Reconnections och en affärslunch med en blivande god vän, tror jag.


Igår gästade jag gymet som sporadiskt har öppet när det är helger som denna. Så vi får se när det kan bli nästa gång. Nu när jag inte har mer Frigörande Dans för i vår - får jag bli en trognare gymbesökare. Jag åt lunch med Maja och efter det hade en lång gratisbehandling, något ovanligt men det händer när det känns rätt. På eftermiddagen tog jag till Svedala och besökte Gulle Frida och lilla Astrid. Jag fick presentat Frida min syster (nr 2) som fyllt år den 26 april men då var i London och förlustade sig. Presenten som kändes helt rätt att köpa var mycket uppskattad. Wow! Vi satt i deras mysiga trädgård och kollade in all växtlighet och alla blommor som poppar upp nu när det är vår.


Jag älskar mitt liv. Tusen tack för att jag får leva här och nu....

All of life comes to us with ease, joy and glory!!!

How does it get any better than that?

Inga kommentarer: