tisdag 2 juni 2009

Hemma och vänder

Jag har haft en underbart händelserik och härlig weekend i London och ska dit igen på torsdag morgon. Det är inte bara de härliga människorna och vad jag går igenom på kurserna utan det är människor på vägen dit på tåg, i hotellmatsalen eller fiket, på en perrong eller i en taxi som öppnar upp och tar kontakt för att dela med sig av sitt liv. Så spännande!!!

Annars var kursen mycket bra jag känner mig som "pengar" och det är bra nu när jag ska generera mer pengar och öka upp inflödet i mitt liv nu när jag jobbat på receiving minst 3 dagar. Vi får se hur och när. What else is possible?

Allt i livet berörs och "clearas" som olika relationsproblem och inte så väl fungerande "points of wiew" blir synliga och min Awareness ökar. Ibland fungerar det inte så bra att översätta till svenska. Tur du förstår engelska.




Det var väldigt intressant och givande att möta grundaren till Access Gary Douglas och Dain Heer är lika fin som vanligt och nu har jag bestämt mig för att bli facilitator och gå den utbildningen i juli på Felicias 20 års dag och som tur är vill hon följa med till Californien och semestra. Så i september blir jag då klar Facilitator för Access Bars, Access Foundation och Level 1. How does it get any better than that?

Min engelske och älskade vän Paul var med på kursen och det var härligt att vara i hans energi och han bidrog till alla med sin brillianta humor som jag inte alltid förstår dock och sina sakliga frågor. Dessutom vart han mycket nöjd med kursen jag dragit med honom på ;-).

Resan över gick kanon precis som resan hem och allt liksom sker så smidigt och lugnt i mitt liv.

På fredag lunch när jag checkat in på hotell George som skulle husa mig i 3 nätter strosade jag ut i det trevliga kvarteret Bloomsbury som var mitt hem vid denna tidpunkt i London, så mysigt och lugnt - men ändå så centralt.




Jag tjatade lite på min mor som även hon var i London bara en annan stadsdel att hon kunde uppleva även den stadsdel jag var i som omväxling. Slutligen möttes vi i Notting Hill och promenerade Portabello Road upp i en underbar värme för att ta en fika och uppleva lite London tillsammans för första gången i detta livet.





Vi var 3 svenskar på kursen och jag fick nu tillfället att lära känna Lisen mycket bättre. Lisen och jag umgicks på kvällarna och lördag kväll blev vi hembjudna till Fanny, Per och Liss-Mari i Notting Hill på grillning ute på terassen och det var mycket trevligt. Sömn fick jag lite för lite och efter en Access kurs kan jag/man bli lite trött efter allt omstrukturerande som skett.

Söndag kväll träffade Lisen och jag några killar på Starbucks och hade intressanta diskussioner och avslutade kvällen i SOHO på en italiensk restaurang.

Något mycket spännande hände mig på tågterminalen måndag morgon 4.30 Londontid. Jag träffade en ung man, Hwang Kim från Syd Korea som var en utbytesstuderande designer som skulle på en designmässa och visa något han designat. Något jag tyckte var brilliant och helt utanför ramarna - en kokong för hemlösa i speciellt ihopvikbart material. Så utanför mina ramar att tänka att möjligheten att lösa hemlöshet partiellt på det viset bara finns...




Tack för alla möten!!!

How does it get any better?

See you soon!

Inga kommentarer: