måndag 29 juni 2009

Romantik i livet

Just nu. Jag får söta, jättetrevliga sms och mail från en trevlig man. Och känner mig väldigt uppskattad och glad. Annorlunda och lite nostalgiskt. Så jag övar på att stå i min kraft och vara den jag är men ändå ta emot det som ges. Inte börja planera utan bara vara öppen. Se det som händer nu inte det som kan hända sen. Nuet är väldigt bra. Även om lite romantik är härligt så kan det många gånger vara en illusion och luftslott, det krävs mod dock. Jag vet inte riktigt vad jag önskar. Så en minut i taget. Jag känner glädjen och energin.


Imorse gjorde jag min 38:e Personliga Reconnection och jag lyckades nästan hålla min "förkylda kropp" i schack under hela behandlingen. Den får en sådan ofantlig lust att hosta emellanåt vilket jag inte kan tillåta den att göra under denna timma. Men idag fick jag lämna behandlingsrummet 2 gånger för detsamma.


I eftermiddag kommer min fina vän Susanna och vi ska byta Bars och det kommer säkert att vara bra för kroppen att byta tankar om bla helande. Trevligt och träffa Susanna med det har jag inte gjort sedan vi gick Level 2 och 3 i London. Klockan 21 har Felicia och jag fått 4 fribiljetter till filmen "Sommaren med Göran" så vi har bjudit med Mia och Hanna.




På Fredriksdalsteatern i Helsingborg i det bästa soliga väder utspelades "Lorden från Gränden" för mig och Mia - som höll oss med biljetterna. Tack för det vännen! Vi tog ett lite tidigare tåg och jag började med en god Latte Machiatto med laxsmörgås på Grand Coffee och sedan tog vi bussen till Fredriksdalsteatern och jag premiäranvände mitt inköpta sommarkort. Efter det uppslutna, dråpliga och romantiska lustspelet promenerade vi till stationen och på vägen stannade vi till i hamnen och satt och såg solen gå ner. En härlig utflykt!

Inga kommentarer: