lördag 21 mars 2009

Fylla år...


I två dagar har jag fyllt år. Det var intressant. Min födelsedag njöt jag av alla gratulationer via e-mail, post, Facebook och telefon. Felicia kom hem i torsdags och vi hann både med att prata övningskörning, ta till Hudklinken och Malmö för att uträtta ärenden innan det var dags för Oneness Blessing på Hälsans Hus denna dag då det var vårdagjämning, den Iranska nyårsafton och min 44:e födelsedag.

Jag brukar alltid fira min födelsedag på den rätta dagen och det brukar bli en stressig och lång dag som avslutas med att passa upp gäster och inte riktigt kunna slappna av. Det var faktisk trevligt att kunna vila och njuta på sin födelsedag och först firas på dagen efter.

Idag har det bakats sedan i går kväll och ända tills gästerna nästan kom. Gullesystern Magda hjälpte till att diska undan för det såg förskräckligt ut efter baket av alla hembakta kakor. 2 sorters muffins, kokostoppar, chokladbröd, rulltårta, kanelbullar, en hallon och kiwitårta samt en Budapesttårta allt hembakt av mig dottern och mina inneboende utbytesstudenter. Ett riktigt teamwork verkligen.




Jag fick så fina presenter, och hade så trevligt besök av familj, inte minst mina älskade syskonbarn och vänner. Vi fikade länge och massvis av kakor och nästan all tårta slank lätt ner i mina härliga gästers magar. Jag hade gäster kvar till nästan kl 20 från kl 14.30 så jag blev ordentligt firad.



Någon direkt mat lagad mat hade det inte blivit så vi beställde pizza och åt till Robinsson på tv som jag inte kommer att följa men kanske Felicia gör det. Det är härligt att fylla år!

Imorgon åker Felicia till sin pappa och jag har bara mig själv att tänka på igen.

Inga kommentarer: