torsdag 26 mars 2009

Människor och möten


Idag hade jag mycket på gång. 2 Reconnections med en paus mitt i så att jag hann ta en fika med Maja på Herkules innan lilla mamma kom på besök. När mamma anlände Herkules mötte vi även upp med en som köpt porslin av mamma på tradera. Inte illa med personlig överlämning i centrala Lund när försäljningen gjorts i Tomelilla.


Vi kollade in vårmodet i några affärer. Det kommer nog ta en stund innan jag förlikar mig med vårens kläder. Skadar inte om jag inte handlar något då jag redan har så mycket kläder i min garderob. Behöver verkligen sortera ut lite nu... Vi tog en sen men god lunch på Govindas och det var lika gott som vanligt. Tack Elias!


Hos Cina var allt som vanligt och alla 3 barnen var hemma så jag fick träffa dem med när jag kom dit. Kalaset hemma hos Mia var en tjejträff med soppa och våfflor. Våffeldagen till ära.

Tyvärr hade Mia redan köpt ett sådant gulligt grönt diskställ som jag köpt på Åhlens till henne i present så det får hon gå och byta mot något annat - kanske grönt eftersom de hade massor av kul äpplegröna prylar. Mia fick ett melodifestival spel som vi spelade och eftersom jag aldrig ser på detta program och minns sån fakta dåligt så det var inte lätt att ha mig i sitt lag. Lite kul - tur jag inte är en så dålig förlorare längre.


På vägen hem kom jag ihåg att köra förbi Patrik och hämta Felicias dammsugare och elvisp som jag ska ta upp till Göteborg nästa vecka. Det var tur annars hade jag fått köra en extra gång till Malmö i denna vecka och det slipper jag gärna.
Ja, nu är det sängdax. Energi arbete i morgon bitti igen så då vill jag vara pigg...
God natt alla där ute!

Inga kommentarer: