torsdag 12 mars 2009

Motgångar...


Hur många motgångar kan jag få på 2 dagar. Eller oflyt är det så? Som igår var jag ledig för första gången på många dagar hade bara ett seminarium inplanerat i Malmö.

Jag msn:ade lite med min yngsta bror och han ville prata med mig om magi - både svart och vit. Det kunde väl vara trevligt tänkte jag att lyssna av vad grabben hade för tankar om det. Så jag blev ditbjuden i tisdags natt och tackade ja. Första gången på 5 år.

Så innan jag drog till Malmö hann jag inte med mycket mer än en fika med Maja och gå på banken och sätta in pengar jag tjänat nu när jag jobbat så flitigt. Det är otroligt men de vill ha betalt för att jag sätter in pengar, sanslöst tycker jag. De borde vara glada som får förvalta mina pengar till låg ränta. Nä, det var lågt Sparbanken Finn. Inget gym.

Ingen lunch hann jag med och skyndade till Malmö. Valde mellan att missa tåget och tjuvåka så jag tjuvåkte. Läskigt. När kontrollanten frågade efter nypåstigna anmälde jag mig inte utan fortsatte att läsa min bok. Väl i Malmö tog jag en buss till Gustav Adolfs torg och bytte där till en buss som gick till Sofielund. Kan ingenting om hur bussarna kör i Malmö längre. Den stannade väldigt nära och bra vid brorsans boende. Med min IPOD som sällskap har jag så fin musik under hela resan. Väl framme kom jag inte in i porten förren en vänlig dam släppte in mig och sedan var de inte hemma ):

Så jag tog en annan buss tillbaka till Gustav Adolfs Torg och promenerade mot Caroli City dit jag skulle på ett seminarie om Positivt tänkande och Kreativitet. Först mötte jag en vän Ella vi fick några minuters pratstund. Väl i Caroli köpcentra stötte jag ihop med en gammal vän Susanne som jag pluggade med för länge sedan då när Felicia låg tryggt i min mage för snart 20 år sedan.

Föredraget var inget intressant alls tyckte jag och gick i pausen, kändes inte äkta eller som något nytt. Kanske berodde det lite på att jag inte fått i mig någon lunch. Jag blev uppringd i pausen av polisen som vill använda mig som vittne. Kändes lite obehagligt nä faktisk mer än så. Så jag beslutade mig för att resa hem igen. Det var en märklig dag faktiskt.

Idag har jag varit hela dagen på ett föredrag om Hedersrelaterat våld. Mycket intressant och tankeväckande. Juno Blom och en Rikspolis som på ett stimulerande och intresseväckande sätt fick ca 400 personer att bli mer medvetna om denna problematik i Stadshallen i Lund.

Det snöar idag riktiga julaftonsflingor som smälter nästan direkt de landar på marken...

Jag ville tvätta idag men hade skrivit upp fel dag så det får bli i nästa vecka enligt bokninglistan. Börjar bli lite akut nu med vissa rena kläder. Det blev dammsugat i alla fall. Nu har jag lagt flera timmar på msn mm på datorn. Pratade med en kille som slog om och blev riktigt otrevlig så nu fick jag en sådan där jobbig känsla av obehag igen. Tur vi inte behöver träffas. Och nu är det mitt i natten så inplanerad presentinslagning får bli i morgon. Det räcker med att bädda rent i sängen som jag bara måste göra för att kunna lägga mig eftersom där inte är några lakan längre...

Sov gott alla därute!

Inga kommentarer: