måndag 16 mars 2009

TACKSAMHET


och GLÄDJE. Jag är uppfylld av detta!

Jag känner mig så älskad och får så mycket positiv bekräftelse av mina dansvänner bland andra. Idag har vi dansat kroppens Chakra system i Malmö. Hur härligt som helst även om några faktiskt tyckte det var lite flummigt, så var det många kramar jag fick av de som tyckte det var fint och alla var helt tysta efteråt och inte speciellt pratsamma utan bara i stillhet. Jag sprang till bussen och hann precis med buss 171 - missade buss 130 som jag ville ta men busschauffören var en ängel och körde ikapp så jag hann med buss 130 i alla fall.


Idag har jag varit på Malmös Företagare dag med många spännande och intressanta föreläsare hela dagen idag bla Bertil Berra Marcusson som gjort det omöjliga. Träffade Robert en gammal arbetskamrat som nu jobbar på AF och vi åt lunch tillsammans. sedan släpade han med mig att träffa en annan gemensam gammal arbetskamrat, Sigrun, som oxå jobbar på precis som Robert.


Efter seminarierna hade jag en paus och gick på Åhlens bokrea och fyndade 2 presentböcker. Sedan gick jag och satte mig på Café Mocka och väntade på Mia. Vi hade ett fint möte och hon hjälpte mig att tänka bra och komma till ett befriande beslut. Härligt! Så nu har jag långa mail att skriva.

Igår var jag på bio med min nya vän Per och såg Dumpa honom en rolig film med en massa kändisar. Jag både skrattade högt flera gånger och blev rörd till tårar så en helt perfekt stund och ett fint möte.


Annars har det i helgen varit gymbesök, med efterföljande besök hos Margareta som bjöd på Fruktsallad och Keso innan vi tog en lång promenad och jag kom ihåg att jag inte vant fötterna vid skorna och att jag började få skoskav igen ): så då vände vi hem igen.


Min söta syster Magda fyllde 27 år och jag var där och firade henne med resten av familjen. Satt mittimellan de gulliga 2 åringarna Astrid och Loviza och stormnjöt en stor del av festen. Min symaskin flyttade hem till Magda efter lite penga övertalning av kära mor. Jens och Magda hade verkligen fått tag i en fin lägenhet vid Möllan.

Annars har det varit dejting, kontaktpersonskap och städning i helgen. Jag måste säga att det är fantastiskt att träffa riktiga, ärliga, lyssnande kloka män. Riktigt upplyftande.

Ja nu blev det mitt inatten igen och jag som skulle lägga mig tidigt idag efter en 5 timmars natt igår. Nu blir det inte så mycket sömn som jag behöver eftersom jag har ett möte imorgon 8.30 en bit härifrån.

God natt!

Inga kommentarer: