lördag 28 mars 2009

Märklig lördag



Även idag skolkade jag från gymet. Så det blev inget gym denna vecka för imorgon jobbar jag som kontaktperson. Uppdraget som kontaktperson idag ställdes in. Saknar handlingkraft.


Felicia peppade mig via skype. Hon är så bra att prata med min dotter. Klok och bra. Sedan pratade jag lite på msn och piggnade till och började undersöka en amerikan som heter Dain Heer och ska komma till Sverige i april. Intressant honom ska jag uppleva mer av har jag bestämt.


Tvättstugan var ledig så jag ska strax tvätta lakan och mina favoritjeans. Inte många som vill tvätta lördag kväll, eller? Hemma igen efter en trevlig promenad med fika/lunch på Skryllegården strax efter ett snabbt besök på soptippen.





Jag pratade med mitt sällskap min vän Maja om att stå kvar i sin kraft men ändå vara i en kärleksrelation. Om hur svårt det kan vara. Hur viktigt det är att ha sina egna intressen och själv tillgodose sina känslomässiga behov och enbart låta sig berikas av och i relationen.


Jag vet var jag har mig själv och mina mönster som jag inte ämnar falla in i. Men samtidigt är det lätt att bli svag och inte stå i sin kraft som jag har gjort så många gånger förr. Parallella liv är väldigt och hårfint nära självständiga liv. En svår balansgång kan det vara.


Det finns en sådan inte helt aktuell rädsla i mig att jag slutar att stå i min självständiga kraft när jag går in i en relation.

Så förutom tvätten så tänker jag tömma min klädkammare och stoppa in/tillbaka "bara" det jag behöver ha kvar. Ett riktigt välbehövligt men ganska svårt projekt .

Inga fler möten inbokade idag tyvärr. Mänskliga möten är som lördagsgodis för mig.

Inga kommentarer: