tisdag 31 mars 2009

Burlöv center måndag

Snart har jag lärt mig att köra den bästa vägen till Burlövs center från Lund men inte än. Jag blev imponerad av hur just och fräscht där var. Inte för att där är helt nyrenoverat men solen sken in så fint och mina ögon var helt öppna idag. Så jag såg det vid detta besök.

Vi startade med lunch Mia och jag innan vi gick lös på affärerna. Trodde Dagens Rödspätta var mer ordinär i pris och utan ben men där överaskades jag. Men efter lite pill och efter en bra stund hade jag fått i mig denna maträtt och vi kilade vidare in i klädaffärer. Impusivt köpte jag ett USB minne på 16 GB för 199 kronor på Kjell & Company, helt hopplöst oemotståndligt.


Vi kollade glas på både Duka och Servera och tilll slut hittade jag min födelsedagspresent till Frida. Yes!!


På Coop Forum blev det fel på kvittot och när jag ville köpa en trisslott fick jag den fastän det var Mias kvitto. Helförvånade blev vi och skrapade den tillsammans och fick 2 nya lotter. Kul! Min nya lott har jag inte skrapat ännu. Håller tummarna...


Jag fick ett sms av Frida om jag ville komma på en fika. Klart jag ville köra till Bjärred och besöka syster med dotter. Astrid var på soligaste humör och dirigerade runt mig medan Frida fixade kvällsmat. Frida får alltid det att se så gott och aptitligt ut för ögat och så smakar det gott oxå. En mycket fin egenskap som jag skulle vilja utveckla mer. Ja det var härligt att få en stund med tjejerna.


Det var idag jag skulle hålla föredraget i Borås som blev inställt och ev flyttat till hösten. Så min almanacka har varit lite ledig. En behandling bokades dock in kl 10.00 och det var ett intressant möte.


Jag har nu kollat upp Dain Heer och bestämt mig för att gå kursen i Stockholm i april. Det stökar till det i min almanacka en del eftersom det är då Astrid har sitt 2 års kalas och jag har både Frigörande Dans och Kontaktpersonsjobb inbokat. Men inga tågbiljetter så jag har en del att förändra men så kul det ska bli. Jag måste hitta någonstans att bo med.


Så nu har jag en oskriven solig tisdag framför mig med alla möjligheter och en hel del jag bör göra. Som frukost klockan är ju redan 10.49.


Ha det bra därute!

Inga kommentarer: