måndag 23 mars 2009

Måndag eftermiddag


Sitter och tittar ut genom fönstret samtidigt som jag komponerar dagens dansövning. Det är grått och regnigt - skulle lika väl kunna var vilken årstid som helst och är inte speciellt vårlikt som det var under förra veckan. Sitter nästan här inne och fryser och längtar inte alls ut.


Jag fick fina kläder av familjen när jag fyllde år och ett av plaggen var tyvärr för litet så jag behöver gå ut och byta till en storlek större om det finns. Träningen gör nytta och kroppen har blivit starkare och lite muskulösare det märks lite när jag provar vissa kläder.


Idag sov jag ända till 10.30 om man inte räknar den lilla stunden jag var vaken när Felicia ringde strax före 6.30 och berättade att hon missat tåget från Malmö. Nu är hon lugnt hemma i Göteborg igen och hann vara med på nästan hela föreläsningen trots morgonens miss.


Igår höll jag dans i Lund och tyvärr var vi bara 4 stycken totalt och jag hoppas att fler kommer till nästa gång. Efteråt gick jag på Graffiti House och åt en bakad potatis med min vän Paul. Vi hade en trevlig pratstund. Bra med lite riktig mat efter min "kakdiet" jag haft sen kalaset.


Snart är jag klar med dansövningen och då tar jag till Malmö för att ta en fika med Mia på något trevligt fik. Jag har blivit kaffeberoende igen (och socker). Det är så härligt att ta en fika...

Måste även leta upp en födelsedagspresent till Mia idag då jag ska hem till henne på kalas denna onsdag.


Jag har fått nytt garage, närmare och renare men verkligen en utmaning att köra ner i underjorden på de smala gångarna som bilen knappt får plats på, eller i, kanske blir mer rätt. Men jag börjar vänja mig så snart är det vardagsmat det med. Men det har känts ruskigt i ett antal dagar må jag säga.


Ha det BÄST!

Inga kommentarer: