lördag 5 september 2009

Göteborgsmys


Regnbågsutsikt från Felicias fönster!

Försov mig i morse. Klockan ringde inte så jag fick använda mig av min magi att klara mig till tåget som gick 7.22 eftersom jag slog upp mina ögon 7.12. Snabbt var jag ur sängen. Kunde jag hinna? Jag måste hinna!! Så jag hoppade in i klädgarderoben och slängde på mig kläderna. Sedan rafsade jag åt mig några plagg att packa med mig, rusade vidare in på toaletten och tog tandborsten mm. Slängde ner allt jag behövde i en liten väska. Tog de 2 stora kassarna jag packat till Felicia med grejor hon ville ha upp till Göteborg och slängde mig på cykeln. Jag var på stationen 4 minuter innan tåget gick!!!

Väl på tåget letade jag upp min vän Jesper som också skulle Göteborg denna dag på Livsstilsmässan. Vi hade en behaglig och mycket trevlig resa upp tillsammans. Facebook är så kul det är så jag fick reda på att Jesper med skulle till Göteborg och vi bestämde oss för att ta samma tåg. Även Eva-Lotta, Mikael och jag bestämde oss för att byta Bars via Facebook. Så jag blir gärna din vän på Facebook om du addar mig, Eva Ardenmark.

Felicia mötte upp på stationen och vi tog en morgonfika på Espresso House, sedan åkte vi spårvagn några hållplatser till Felicias studentboende där vi "hängde" lite och packade upp/in alla nya prylar mm. Vi återvände till Avenyn där jag träffade Pekka och Felicia skulle på City Challenge med utbyteseleverna. Pekka och jag åt kravmärkt lunch ute under tak med duvor och gråsparvar som flög under tak men över huvudena på oss.

Vi avancerade till Evas Paley och tog kaffe med kaka, där stannade vi en lång stund och hade filosofiska samtal innan vi gav oss ut på en ganska lång stadspromenad i Göteborg. Vi stämde träff med Felicia och tog oss till Cappucino någoting för kvällsfika och vi glömde tiden och fick springa till bion för vi skulle se den klart sevärda filmen "FLICKAN".
Trailern ger dock inte filmen rättvisa tycker jag utan det är en film med mycket närvaro och svensk sommarkänsla, fina naturskildringar och skillnaden mellan vuxenriket och barnriket skildras på ett mycket fint sätt.

Nu är vi hemma igen och snart är det sängdax. Så God natt och på återseende!

Inga kommentarer: