tisdag 1 september 2009

Jag genererar mitt liv...

Min far och jag på promenad i somras.



Tre saker bestämde jag att jag ville göra idag minst. Att ha en förmiddagsstund med min höggravida syster var något jag tänkt att jag velat göra i flera dagar och tisdag skulle vara bra så vid 9.30 ringde jag upp Frida och hon satt alldeles själv på Espresso House så jag traskade dit och vi satt där och samtalade om våra pappor som vår mamma valt för ganska länge sedan. Kolla syrrans och systerdotterns blogg om du vill.

Premilla en kvinna jag mött på en entreprenörskurs ville träffa mig så vi tog en fika/lunch i Botaniska trädgården och vädret visade sig verkligen från sin bästa sida idag. Så det blev sommarklänning denna härliga sommardag.

Vaktmästaren kom och bytte ut den trasiga duschslangen och jag mailade dem igår. Ursnabbt! Gården blev avsopad och förhoppningsvis blev torktumlaren lagad något som jag hoppats på i många månader.

Jag tog mig i kragen och ringde min osteopat under eftermiddagen eftersom jag velat bli av med spänningar i mina axlar som intensifierats ganska länge och han kunde ta emot mig klockan 19.00. Tack Jan-Åke Åkesson!!! Gymet jag planerade in idag och igår prioriterade jag lätt bort och nu bör jag inte gå på gymet på 72 timmar passar lata jag alldeles utmärkt.

Igår satt jag mycket vid datorn precis som idag och fick skickat ut en massa mail. Beställt en uppfräschning av mina hemsidor. Översatt en hel del Access text och nu har jag äntligen bestämt att den 23 oktober håller jag en Bars klass, den 24+25 oktober Foundation och den 26+27 september Level 1. Så nu undrar var jag var vi ska ska hålla till. Jag tar tacksamt emot tips. Vi behöver ett ställe med massagebänkar alternativt plats för bänkar.

Magdalena min yngsta syster var på väg till Älmhult från Malmö igår kväll för att ta körkort idag på morgonen och hoppade av en stund i Lund och tog en kaffe med mig på Espresso House. Lycka till gulliga syster! Så det har varit en rikig syskon vecka den sista veckan. Kul!

Inga kommentarer: