tisdag 15 september 2009

Uthyres studentrum


Ja så var det dags igen. En massa studenter vill bo i mitt vindsrum, en massa mail och telefonen ringer i ett. Nu ska jag välja vem som ska få ett eget boende till slut. En massa studenter saknar eget rum och bor hos anhöriga på annan ort eller hos kompis på korridor och på undantag. Vem ska jag välja. 8 tjejer mestadels svenska töser kommer och tittar på rummet idag och jag har visat rummet för en Stockolmstjej och en från Dominikanska republiken än så länge. Båda ville ha rummet såklart. En lång dag med visningar kvar innan beslutet faller.


Igår efter dansen tog jag en sväng inom Marika för att se hur livet stod till där och jag blev bjuden på kaffe och vi samtalade en stund om våra liv innan jag tog bussen hem med 4 koloniodlade tomater som Marika plockat idag. Gott... Tack Marika!!

Jag har så mycket jag ska göra men det känns som jag är gravid och det inte är tid för förlossning ännu. Mina hemsidor förbättras och jag ska skriva en massa texter. Jag ska förbereda föredrag och kurser jag ska hålla och marknadsföra dem med. Som HÄR!!!

Söndagen den 4 oktober så håller jag en Bars kurs i Lund och du är verkligen välkommen antingen du kommer för att lära dig hur du kan radera flera tusen år av åsikter, fördomar och tankar om en massa centrala saker i livet på dig själv och andra eller om du vill repetera för att bli säkrare - kanske vill du rent av bli en Bars fascilitator själv? Det blir du enkelt genom att gå 3 olika Barsutbildningar med 3 olika fascilitators. Låter det spännande?
Kostnad 1600 kr inkl. manual, fika och gotteli gott gott. 800 kr om du repeterar.
Anmäl dig till mig på 0734-161277 eller eva@levarp.se till Eva Ardenmark.
Plats i centrala Lund.
Tidpunkt är klockan 10.00-18.00 söndagen den 4 oktober.

Det vore härligt om du ville vara med!! Så varmt välkommen!

Idag ska jag till Malmö och lyssna på Eva Lotta Runfors och Marie Ek Lipanovska ska föreläsa på ämnet "Hur vågar du...låta din dröm styra din affärsidé" på Stadsbilioteket i Gullbergssalen idag kl 16.30. Ska du det med? Det är Malmö nyföretagarcentrum som arrangerar dessa engagerade tjejer. Mia har lovat mig en fika efteråt någonstans om hon är mer kurant idag.

Inga kommentarer: