torsdag 3 september 2009

Ösregn och höstkänsla


Idag är det mer höst än sommar och tvärtom var det i tisdags. Men det är väl bara att börja vänja sig. Jag tvättar och det känns så härligt, så jag började städa kökslådor med. Det skadar inte att sortera och sortera ut lite av överflödet.


Jag startade morgonen med att cykla till USIL (universitetssjukhuset i Lund) där jag deltagit i en undersökning sedan 3 år. Alltså är det 3 år sedan jag upptäckte att jag hade bröstcancer. Om jag i tankarna vandrar tillbaka till hösten för 3 år sedan så kan jag inte vara annat än lycklig över det nya liv som jag genererat sedan dess. Glad och tacksam över att vara här och göra det jag gör nuförtiden som mest är att följa mitt hjärta och inspirera min omgivning på en massa olika sätt. Tack för allt! Jag tackar också mig själv som klarar av att leva min sanning och lever det liv jag vill. Hur blir det bättre än så här?


Åter tillbaka till bröstmottagningen de hälsar glatt och känner igen, jag var ju väldigt positiv och rak redan för 3 år sedan. Läs gärna artikeln om denna resa i Aftonbladet, så gick det mer eller mindre till. Hade inte mycket ont efter 2 operationer och läkte utan några större problem eller komplikationer. Så idag blev jag mätt på tvären och invägd. Det har varit en festlig sommar och jag hade gått upp 5 kg och ökat 5 cm i omfång inte konstigt jag inte känner mig helt nöjd med min kropp just nu. Det var faktiskt värre att stå på vågen än att lämna ifrån sig några rör blod idag. Nu blir det mer rörelse och mindre sött, helt klart! Vi är överens jag och min kropp.


Nu ljusnar det ute och åter dags att kila ner i tvättstugan.


Kolla in Dain Heer i sin fina bil... alltid har han något intressant eller kul att berätta....


How does it get any better than this?


Alll of life comes to me with ease and joy and glory!


Inga kommentarer: