fredag 12 juni 2009

160:e inlägget

Det har regnat precis hela dagen och jag har haft medkänsla med glada studenter och föräldrar som har firat i det våtaste våta vädret i partytält som skydd mot blåst och regn. Samtidigt har jag varit så tacksam för att det var förra året som Felicia tog studenten.


Det var en sovmorgons morgon i morse och efter att ha somnat om flera gånger gick jag slutligen upp ganska nära då Ia skulle hämta en bok och en film om Access Consiousness till sin vän i Höör. Sedan hade jag ett trevligt och intressant fukostmöte med S-P på en italiensk restaurang. Han frågade vad jag skulle göra sedan och kvickt svarade jag inget men så blev det inte.


Jag har letat billiga resor till både Los Angeles och Dublin för mig och Felicia. Vi har ju bestämt att vi ska följas åt dit och se lite Amerika när jag går Fascilitator kursen i Access i juli. Sedan är vi bjudna på Marys och Ciarans bröllop den 21 augusti på Irland. Det verkar inte så enkelt att få så billiga resor som jag letar efter. What will it take to get better tickets?



Telefonen ringde och en kvinna ville komma på healing och det var inga problem tid hade jag ju. Så klockan 16 kom det 2 kvinnor för behandling - en preliminärbokad Reconnection (inte inskriven i min almanacka) och en Reconnective healing som kolliderade - men det löstes på ett enkelt sätt. How does it get any better than this?


Sedan betalde jag mina räkningar och rusade iväg till terminens sista Deeksha kväll på Hälsans Hus. Vi blev ett mycket litet gäng på 5 personer totalt som mediterade och gav och fick enhetsvälsignelse denna fredag kväll. Eftersom jag efter det var hungrig köpte jag en pizza och den 20-åriga kassören på pizzerian trodde jag var 35 år!!!


BESLUT
Vi tar alla våra beslut på lång och kort sikt. Ibland tar vi ett beslut som känns fel men är lojala beslutet för att vi tror att vi inte "kan" ändra oss till något annat när vi en gång bestämt oss. Det är faran av att bara vilja ta bra beslut eller värdera ett beslut som bra eller dåligt istället för att lyssna inåt och välja det som känns som ett "belönande" beslut.


Det är bättre att besluta och att sen besluta om när det inte blev bra. Ibland låter man bli att ta beslut bara för att man vill ta rätt beslut men det är också ett beslut. Hur ofta vågar och orkar du ta om eller göra ett nytt beslut när saker inte känns bra?


Så ett bra sätt är att öva sig på detta är att ta 10 sekunders beslut som sedan ersätts av nya beslut efterhand.


Så hur många beslut har du tagit som du lever efter men som du egentligen kunde se över och eventuellt ersätta med nya beslut?

All of life comes to us with ease, joy and glory!

Inga kommentarer: