torsdag 25 juni 2009

Sommarförkylning



Min kropp leker förkyld. Igår när jag packat gymväskan för att cykla till gymet innan Felicia vaknade (de öppnar 7 på onsdagar), så sa kroppen NEJ! Så det blev lite mer vila och sedan en välbehövlig dusch. Vindslägenheter i högsommarvärme blir svettigt. Ändå har jag det svalaste rummet i denna bostaden. Men det är inte svalt. Svetten rinner nästan när jag ger behandlingar.
Men det är ändå härligt att leva. Hur kan det bli bättre än så här?

Bara att gå ut på torget så finns det 5 kaffeställen mindre än 50 meter bort. Jag saknar lite fler trevliga vänner att gå ut och fika med bara.... Vill du?

Igår övningskörde jag och Felicia på en parkering på NOVA i Lund. Huj nu börjar det bli lite väl spännande för mig när det blir många moment som växla, blinka, titta i speglar, svänga och lite okontrollerat, jag blir nästan nervös. Själv gör jag det ju i automatik -jag vet ju nästan hur stor bilen är och vilken svängradie den behöver.

Fiskeboden i Lomma lockade oss som ett litet utflyktsmål denna dag så där fick vi oss 2 fina fiskrätter och sedan ytterligare sol på våra kroppar när vi vandrade strandpromenaden ned. Vi hade kameror med oss och tog några härliga sommarbilder. Svensk sommar från sin bästa sida!




Både Majas och våra blommor fick vatten idag. Maja är i Frankrike några dagar och har lämnat alla blommorna i mina händer ;-).

Marie vår högst uppskattade inneboende packade sina sakker, ja fyllde en hel bil som tidigt i morse styrde kosan åter mot Österike. Tack för denna tiden Marie!

På kvällen kom Daniel och vi bytte bars i några timmar.

Nu är maten klar ropar Felicia som pysslat i köket nu en stund. jag är nästan inte hungrig men det ska nog gå bra ändå att få ner lite av hennes goda mat! What else is possible?

See you soon!

Inga kommentarer: