tisdag 23 juni 2009

Sommar och sol


Vilken underbar dag! Felicia vill övningsköra och jag känner mina begränsningar. Hur lär jag ut rätt? Hon vill ju ha sitt körkort i augusti. Jag ska följa med på hennes körlektioner och lära mig...


Vi tar nog en glass och kaffe på torget. Felicia tar glassen och jag tar kaffet och sedan sitter i solen och bara har det underbart en stund. Vi funderade på att ta oss till Malmö men det blir nog bara Lund idag. Mitt gym öppnar 14 och då borde jag vara där (evigheter sedan sist) och kl 18 har jag en healingbehandling. Ikväll ska jag få göra en Personlig Reconnection på Felicia. Äntligen!


Igår uträttade jag en massa praktiskt och sedan åkte jag till min syster Frida som var hemma med lilla sjuka och kinkiga Astrid. Jag har verkligen växt ifrån att vara förälder och Frida har en ängels tålamod. Vi avslutade med en fika i solen med efterföljande rundvandring i deras ljuvliga trädgård.


En Latte Maciatto i gott sällskap på Miljögården hann jag med innan bilen tog mig till Ica Maxi och storhandling. Jag fick beröm av Felicia för att jag kom ihåg allt och handlat så bra.


Det blev nypotatis och fisk till kvällsmat och sedan spelade vi Settlers jag, Felicia och Marie. Marie vann båda gångerna så att det är tur jag inte är en så dålig förlorare som jag var förr. Marie flyttar tillbaka till Österike på torsdag så då har jag inga inneboende för ett tag igen. Snart ska jag annonsera efter utbytesstudenter igen för i augusti vill jag åter ha nya hyresgäster.


Nej ut i solen ska jag. Jag saknar verkligen en egen liten täppa nu... Hej svejs!!!

Inga kommentarer: