torsdag 11 juni 2009

Otroligt bra!!!


Ja bara super duper häftigt. Hur kan det bli bättre än så?

Min tredje långhelg i London var över alla förväntningar och alla som var med säger nog detsamma. Att vara en deltagare på Access Consciousness Level 2 och 3 har verkligen varit ett omvälvande äventyr och överaskande mycket glädje. Så mycket nya insikter och nya redskap.

Jag kommer med glädje att dela med mig av lite det jag har lärt mig här efterhand som det passar in.


Vet du vad som jag hade svårast att se som "min point av view" (bestämda uppfattning) denna helg och som jag fick en insikt om? En gammal för mig men "viktig och riktig sanning" som sa "Jag älskar människor". När du eller jag lever med en "riktigt bra" sanning som i detta fall jag gjort med "att jag älskar och kan/ska kunna älska alla människor" - så blir det bara jobbigt när man inte gillar folk annars är det inget problem. Men det går åt ganska mycket energi att inte ogilla folk när det ändå händer.


Så nu funderar jag på vad jag mer "älskar" eller har "en point of view" om - något mer som är bra med mig eller som jag gör bra och därför inte varken vill eller anser att jag behöver förändra. Vilka åsikter jag har och som tar energi och hindrar mig från att vara den "Infinite Being" som jag verkligen är och som inte har något behov av att hålla verkligheten på plats för att gamla beslut och osanna åsikter håller mig fången. För att det är de "rätta" åsikterna som slutligen hindrar mig mest och är svårast att se för att förändra och välja bort att omfamna och välkomna allt in i mitt liv.


All of life comes to us with ease, joy and glory!!!


Det var härligt att bo i Fannys 4 rumslägenhet med 3 toaletter i Notting Hill som hon har sålt nu så det var sista gången. Där fanns allt jag behövde under min vistelse som tex strykjärn och paraply då vädret var lite si och så precis som här hemma. Att ta en morgonfika i området vid Russel Square och Cartwright Garden var mysigt och en underbart härlig miljö.


Sista kvällen gick jag ut med min älskade vän Paul och vi hade en underbar måndag kväll som vi startade på en fransk restaurang vid Leichter Square och som avslutades i tunnelbanan efter vi suttit en liten stund i parken och en lite längre stund på Starbucks café så stängdes och låstes vi ute. Mitt i natten kom Fanny då slutligen hem från Ibiza och tidigt gick hon upp så det blev inte mycket sömn denna sista natt.



Mycket trött och jätteglad kom jag slutligen till Lund runt 18-tiden i tisdags och möttes av studentfirande av hög kaliber som vanligt i Lund så här års. De har verkligen otur med vädret i år. Felicia kom också hem ett par timmar senare samma kväll och vi har tagit det lugnt sedan dess. Med frukost på Espresso House, 2 tvättade maskiner en massa tv och datortid tog vi oss igenom gårdagen.


Idag ligger jag nu i soffan och bloggar med fullt studentparty ute på Stortorget och lyckliga ungdomar mer eller mindre berusade som åker omkring i olika farkoster. Jag har gett en Reconnective healing, Felicia och jag har varit hos sömmerskan även om vi gick helt fel och kom försent efter en otrolig omväg. Jag har tagit en fika med Maja och Felicia har rest vidare till sin pappa Patrik. Mycket processas fortfarande i och runt omkring mig efter helgens kurser känner jag.

How does it get better than that???

Inga kommentarer: