måndag 15 juni 2009

Sommar igen

Härligt med sol och värme igen. Vi har sovit i Tomelilla Felicia och jag. Vi firade mammas 37 års dag igen. Hon fyllde år den 6 juni men då var jag ju i London på kurs. När mina systrar födda på 70-talet undrade hur gammal lilla mamma blev var det ständiga svaret 37 år varje födelsedag i väldigt många år. Samma sak igår.





Jag tog bilen dit efter att ha jobbat på olika sätt under söndagen. Tog en räkmacka och Latte Machiato i Stadsparkens restaurang något jag inte gör om. Varken prisvärt eller gott. Men där var levande musik och på vägen dit fyndade jag ett linne och ett halsband på Bakluckeloppisen. Där kanske jag hinner för att stå någon gång i år och göra av med lite prylar som fyller mitt källarförråd än så länge?


Tanka var jag tvungen att göra när jag tog ut bilen så till min stora glädje kostade bensinen 50 öre billigare litern i Tomelilla. How does it get better than that?

Så när jag anlände till Tomelilla tog vi en fika eftersom jag kände mig lite småhungrig och de inte planerade någon mat förrän efter 18.00. Så vid 19 serverades vi en underbar kyckling och grönsaksgryta med glasnudlar. Sen var det dags för en underbar ckokladtårta med jordgubbar. MUMS!!!


Imorse gick jag upp gjorde min mors Bars, åt frukost, rensade ogräs i solen - åt mer jordgubbstårta och handlade lite för att fylla på vårt ekande tomma kylskåp. Naturligtvis tog vi även en tur på Bo Olsson innan vi lämnade Tomelilla och som vanligt provade Felicia och mamma skor i en halv evighet.


Vi fick med oss rabarber så det ska bla göras sylt och i Dalby stannade vi och plockade fläderblommor som redan är på väg att bli fläderblomssaft. Vi passerade mitt gamla drömhus som inte längre känns så charmigt som när jag bodde där. En massa människor och hästar överallt såg vi. Vi pratade med grannen som berättade att de inte längre hade våra gamla katter Kleo och Simon på gården men de levde ett gott liv så länge de levde där med oss.


Väl hemma hade jag en Reconnection och nu kollar Felicia och jag tv efter att vi ätit falafel eftersom matinköpet blev lite bristfällig på detaljnivå.

Inga kommentarer: