söndag 28 juni 2009

Vänner


Vad är en vän? En medmänniska som lyssnar och jag kan lyssna på i ett möte. Ett möte där allvarligt varvas med trams och allt är tillåtet. Att bara få vara den vi är i mötet som sker just nu.


Jag har faktiskt tröttnat på att kroppen lekt förkyld i 5 dagar och försöker först nu att kurera den med helande oljor som ligger tryggt i en väska i min klädkammare. Idag har jag gjort medicin ampuller med oljan Thieves från Young Living oils. Om det nu skulle vara bakterier eller virus efter alla livs och kroppförändrade kurser och inte utrensning. Men i alla fall... Min kropp är faktiskt en vän som jag lyssnar ganska slarvigt på ibland men mer nuförtiden.


Hungrig har jag inte heller varit de senaste dagarna. Äter lite då och då ändå men inga större mängder och jag blir nöjd väldigt fort. Det är sådana här saker som kan hända när du går Access Consciusness kurserna att förutom att du mår bättre och är gladare så behöver din kropp både mindre sömn och mat. Är inte det fantastiskt?


Tillbaka till andra vänner än våra kroppar. Jag har många manliga vänner nu för tiden och vi har så trevliga stunder när vi byter behandlingar eller äter gott. Samtidigt har vi glädjefulla och levande intressanta samtal. Livet är verkligen en gåva med alla vänner.


Tack Paul, Johny, Finn, Jesper, Daniel, Niclas och Paul i England för att ni finns och berikar mitt liv så oändligt mycket!


Så idag har min vän Mia biljetter till Eva Rydberg i Helsingborg och har bjudit med mig. vi har faktiskt varit vänner i över 30 år. 15.51 ska jag hoppa på samma tåg som Mia tar från Malmö. I fredags var jag ute och åt Indiskt på Restaurang Masala i Lund med min vän Johny. Gott och härligt att vara ute med en gentleman - jag blev bjuden vilket alltid är lika trevligt och det tackar jag för. Vi var ute länge och dottern trodde nästan jag försvunnit.


Jag har haft lite sparsamt med behandlingar den sista veckan men det är helt okey när inte kroppen riktigt orkar... I lördags vaknade jag i alla fall ganska pigg och Felicia och jag tog en cykeltur till Södra Esplanaden för att söka några fynd. Jag köpte ett pussel åt pappa och ett till Astrid som hon kan bygga när hon kommer hit nästa gång. Jag hittade en påse barbiedockor och kläder för en tia så nu har jag dem till syskonbarnen att leka med när de kommer på besök nästa gång.


Sedan städade jag utanför alla dörrar på plan 3 där jag bor, städade badrummet och tvättade när jag kommit hem efter att ha jobbat som kontaktperson. Felicia och jag har också byggt pussel sedan i lördags. Motivet är ett somrigt Nyhavn i fina färger och vi har väl bara 50 bitar himmel kvar nu av de 1000 bitarna.


Samma dag på eftermiddagen när jag pratade i telefon så laddades batteriet ur och samtalet bröts och sedan gick det inte att ladda batteriet/telefonen igen. Något obekvämt men frågan: Vad är rätt med detta som jag inte ser? väcktes. Vi tog en tur till Elgiganten för att lämna in telefonen för att se om de kan fixa den utan kostnad? Nokia har 2 års garanti på sina telefoner om det inte skett åverkan på telefonen. Det är kanon även om det tar upp till 4 veckor att få den tillbaka igen och ingen lånetelefon fanns tillgänglig. Då säger dottern - du kan få låna min. How can it get any better than that! Felicia har rest till Ystad på kalas


Min vän Maja är på semester i Frankrike och jag har vattnat hennes blommor idag. Undrar när hon kommer hem men det är efter onsdag för då ska jag dit igen och vattna. Det är riktigt strandväder idag och jag hoppas många kan njuta av det fina sommar vädret själv längtar jag ut för det är så mycket svalare och friskare ute om jag jämför med inne i min lägenhet.


See you soon i vimlet!

Inga kommentarer: