fredag 9 januari 2009

Australia


Jag har varit på bio i Malmö och sett en makalös film på Royal, biografen med den största bioduken i Malmö. AUSTRALIA. Vilken upplevelse! Jag fick ut väldigt mycket av denna vackra film. Det var kärlek, gudomlighet, historik, krig, förtryck, människor och en fin historia. Denna film rekommenderar jag varmt.

Ja, igår hann jag med mycket. Lämna igen en grej på Net-on-Net. Lätt som en plätt med god service nu när jag vet var varuhuset ligger i Malmö. Sist tog det mig och Felicia ca 1 timme att hitta dit.

Mia och jag startade vår samvaro med att äta på Graffitti Cafe eftersom vi båda 2 plötsligt kände oss vrålhungriga. Sedan strosade vi vidare till Espresso House för att ta oss en Latte Macciatio.

17.30 började bion. Jag både grät och skrattade - kände mig djupt berörd och mycket lycklig under filmmen.

Vi har haft några svinkalla dagar med både is och snö men det ska vända nu har jag hört. Kanske kommer våren snart. Det är redan ljusare ute om morgonen nu.

Efter bion körde jag om Marika och Tanja för att höra hur det stod till med dem och hur deras liv gestaltade sig några månader efter Dennis död. Lite upp och mycket ner. Bra att kunna vara en vän och medmänniska. Tiden gick snabbt och 22.30 började jag ta mig tillbaka till Lund då både jag och Marika blivit trötta. Datorn och sängen kallade på mig och jag var jättehungrig igen. Konstig dygnsrytm har jag skaffat mig.

Dagens starka känslor har varit påtagliga och varit Tacksamhet och Glädje.

Tack från hela mitt hjärta!

Inga kommentarer: