söndag 11 januari 2009

Puh, nu är det dags...


Min älskling har lämnat Lund med ett försenat tåg till Malmö. Stackars Patrik som stått och väntat på henne länge nu. Det var inget vidare avslut vi fick dottern och jag denna söndag kväll. Stressigt och skrikigt. Nu är det några timmar kvar innan jag ska ta natttåget till Stockholm.

Krävs en hel del förberedelse. Packa allt jag behöver. Veta vart jag ska åka osv. Det känns faktiskt ovanligt pirrigt. Jag som rest själv till Stockholm förut och Hamburg och Indien. Ändå känns det väldigt oförberett... Vet inte vad det är med mig idag.

23.23 går tåget om drygt 4 timmar alltså så jag hinner nog varva ner.

Vi har tvättat idag på någon annans tid idag så ett tag hade vi våt tvätt överallt men det mesta är undanstuvat nu. Felicia kom från London igår kväll och vardagsrummet har en bra stund sett ut som hela havet stormar. Men slutligen blev allt nerpackat igen i en annorlunda ordning.

Jag har tagit ner mina julsaker i källaren, glömde 1 ljusstake, men fick med alla tomtar, stjärnor och annat pynt. Jag har vattnat blommorna och varit på gym så det har gått i ett. En stund imorse var det tal om att jag skulle vara kontaktperson men det blev inställt. Dessutom har jag storstädat båda toaletterna grundligt så vilken söndag. Ingen vilodag precis.

Både fredag och lördag jobbade jag i alla fall som kontaktperson.

Mitt nyårslöfte till mig själv är att jag ska vara hjälpsam och glad. Det ska väl inte vara så svårt ;-).

Majas dator fick ett virus så att den fick åka på min cykel till reparatören - återresan gick lättare - då fick datorn åka min kära Golf ända från port till port.

Fika det gillar jag så det gör jag både i Lund och Malmö. Lördag letade jag efter en fikakompis, ringde runt till gamla vänner jag inte sökt eller hört av på evigheter. På lördag eftermiddag vart jag utråkad. Då bestämde jag mig för att bjuda min vän Marika på bio. En måbra film som en annan vän rekommenderat.

Tog till Malmö och tog en fika med Mia min äldsta vännina, sen vi gick i sjunde klass tillsammans. Över 25 år sedan. Sedan hämtade jag biljetterna och Marika stod och väntade. Vi såg YES MAN en underbar och härlig film. Både jag och Marika skrattade flera gånger och rekommenderar denna roliga men kloktokiga film.



Så nu känner jag mig lugnare. Det var skönt. Nu börjar jag bli klar för att resa till Stockholm och utbilda mig till Tänkolog. Alltså en kurs i "Tänk det otänkta-Leda kreativitet. Låter spännande tycker jag. kanske berättar jag mer om detta när jag kommer hem på tisdag kväll.

Ha det gott!

Inga kommentarer: