onsdag 14 januari 2009

Kreativitet



Nu har jag varit hemma i snart 1 dygn. Kursen var urbra. Tack PA Ståhlberg en äkta TÄNKOLOG.


Nu är jag Tänkolog 268 - det har jag ett färglatt intyg på. Vi var 9 stycken och PA som tillsammans tog oss utanför ramarna i kreativitet. Det kändes som att PA stimulerade oss alla till att göra kvantsprång i vårt medvetande. Det gjorde faktiskt nästan ont ;-). Det var både kul och svårt. Vi höll till på Bosön utanför Stockholm i Mästarvillan en magnifik och jättetrevlig byggnad. Det var faktisk både fin service och härlig förplägnad. Så tack för att ni tog hand om oss så fint.




Kvällen mellan måndag och tisdag bodde jag hos Majas vän Mona som nu är min vän med. Jag blev bjuden på underbar ugnsomelett med champinjonsstuvning som lagades ihop medan jag lekte med lilla söta valpen Minou. Sedan satt vi uppe och pratade till efter 23.30 tillsammans med massor av te och muffins. Tack Mona för din enorma gästfrihet. Bilderna är tagna i arla morgonstund därav den mörka tonen.



Denna dag har det gått i ett. En behandling, ett fikabesök, 1 ny skiva av PETHER fick jag. Riktigt bra! En kaffe med Maja på Herkules i Lund samt en massa tvättade lakan och handdukar. Dessutom har jag blivit godkänd vid den årliga besiktningen (Mammografin)som jag firade med en Semla - den andra för i år. Jag har tom hunnit med att städa källaren och sortera ut och slänga lite så där är det mycket luftigare nu.

Nu ska jag hoppa i säng och läsa i en bok jag kommit ovanligt långt i av Hernán Huarache Mamani som heter "Kvinnosjälens Kraft" om Inkafolkets hemligheter.

Så just nu handlar mitt liv om gammal kunskap och kreativitet något av en motsats.

Inga kommentarer: