lördag 3 januari 2009

Ledig för inspiration

Idag kokade jag havregrynsgröt kl. 6.30 för att dottern skulle hinna äta innan hon hastade vidare till tåget som gick till flyget som gått till London. Jag hoppas de har mildare och soligare väder där än här, för här har det snöat och regnat under eftermiddagen. Nu är Felicia framme och jag hoppas hon har det mysigt med sina 2 mostrar Fanny och Frida som hon ska vara med idag.

Klockan 11 tog jag en Latte Macciato på Pattiseriet och vi hade en trevlig pratstund. Sedan gick jag en sväng och passerade Lindri på väg till Mormors bageri och hittade en prickig klockad kjol från Part Two till halva priset. Sedan köpte jag fika bröd till mitt besök under eftermiddagen.

Hela familjen Ardenmark från Svedala kom för ett kort besök denna eftermiddag. Jag fick äntligen överlämna julklappar till mina underbara brorsbarn och bjuda på fika. Det var uppskattat - så kul.

Nu dammsuger jag och förbereder ovanvåningen en sista gång för imorgon kommer mina nya studenter. Klockan 18.00 ska vi ha en internetkonferens med Oneness Universitys grundare, Bhagavan, den andra men första i år! Vi samlas hemma hos mig 1 timme innan och mediterar Maja, Daniel och jag. Det är häftigt!

Inga kommentarer: