torsdag 22 januari 2009

Återkomsten


Efter flera dagars magsjuka samt mildare och djupare dalar känner jag mig åter i balans. URHÄRLIGT! Då finns det åter kraft och glädje att blogga.

Jag sitter en stund vid vid datorn och sköter min mail, kollar facebook mm. Snart ska jag iväg till Malmö på Marknadsföreningens kvällsseminarie om bla kreativitet som är ett ämne som fascinerar mig just nu. Temat för kvällen är: Vill du öka din kreativitet och bli ett mingelproffs?

Jag har gjort en överaskning till Felicia som jag inte skriver om idag för om älsklingen går in här så blir det ingen överaskning. Men jag är så nöjd!

I morse var jag på Svalornas loppis i Lund. Ett kul ställe men jag hittade inget jag behövde - jag har i princip allt jag behöver redan har jag märkt. Jag kan fortfarande städa ut en massa i källaren och avvaktar loppisen på Södra Esplanaden i sommar.

Maja och jag tog en kopp kaffe på Herkules bar sedan visade Maja mig vad jag ska sköta om då hon tar till Indien för en månad.

En av mina studenter, den svenska har fått en lägenhet så jag ska åter fixa en ny hyresgäst. Men det är bara spännande och kul. Jag är glad för både hennes och min skull faktiskt. Nu ska jag försöka få en utbytessstudent till har jag tänkt.

Igår hade jag min kära mamma på besök. Vi fikade hemma och tog en sväng i några affärer bla Åhlens som hade halva priset på reapriset. En enormt bra affär jag fick köpt 2 snygga resebagar som jag faktiskt saknat.

Efter denna lätta shoppingtur hämtade vi guldklimpen Astrid på dagis. Mamma Frida jobbade lite längre så vi fick njuta av godbiten i några timmar. Vi for också förbi deras fina hus som de flyttar till om lite drygt en vecka. Jättefint!

Sedan tog jag bussen hem och idag vaknade jag och kände mig som ny och helt återställd. Nu ska jag ner i källaren för att kolla om jag hittar min "pengabag" som jag lovat att Maja ska få låna innan jag drar till Malmö.

Inga kommentarer: