tisdag 6 januari 2009

Trettondagen


Idag blev det äntligen ett gympass efter havregrynsgröten. Mitt knä trilskas fortfarande lite men är mycket bättre nu. Jag mötte en gammal arbetskamrat från Primärvården Skåne som kände igen mig. Lite lustigt. Det var många som tog tillfället att träna idag. Jag tror aldrig vi varit så många på en gång när jag har varit på Slim and Tone och tränat.


Tog en chansning och körde till Margareta som bjöd på te och smörgås. Det passade bra - hon skulle ha gäster senare men jag var välkommen in en stund. Margareta verkade glad att jag besökte henne. Vi delade det senaste nya och nuet.
På vägen hem 13.40 insåg jag att jag skulle varit hos Marie 13 så det dåliga samvetet slog mig i magen. Jag chansparkerade på Hemköps parkering och rusade hem till Marie som var orolig över varför jag inte kommit. Vi hade 3 trevliga timmar och Marie var väldigt glad att jag kom trots att jag var sen.


Mitt första misstag var att glömma mobiltelefonen hemma när jag gick ut idag. Sedan almanackan. Så jag tappade tid och rum och enbart levde på känslan men det gick ju bra ändå...


Nu är jag hemma och ska snart ha det lilla samtalet om husets regler med mina nya hyresgäster. Om det inte blir försent. 1 regel är redan åverkad av båda studenterna: den med gäster eller ej men den är kanske inte rimlig. Får känna efter och lyssna av nu när båda haft grabbar på rummet idag ;-).

Inga kommentarer: