tisdag 21 april 2009

ACCESS a tool for the future

Hej, hemma igen från hufudstaden. En underbar och intressant helg har jag haft. Så innehållsrik och givande. En god vän tyckte jag verkade yngre idag och en annan vän tyckte jag verkade mer samlad och lugn. Hur nu det är möjligt ;-)?


Dain Heer och Access har kommit till Sverige för att spridas och ge ökad medvetenhet. Så i några dagar har en mycket speciell man, ja en brilliant och mycket humoristisk person med stark intuitiv förmåga besökt Skåne och Stockholm. Kurserna om att bli vän med kroppen och få ett ekonomiskt flöde innehåller en fantastisk energi med riktigt "grymma" vertyg. Jag är så lyckligt lottad som hade möjlighet att vara där. Det fungerar verkligen jag har redan testat på 3 av mina vänner och en på dansen och det fungerar. Så nu ska jag lägga in information om mina Access sessioner på min hemsida oxå vilken dag som helst.


Läs gärna mer på min vän Lisens blogg där hon beskriver sina upplevelser med Access http://lisenbengtsson.blogspot.com/.

Igår när jag kom hem kände jag mest för att vara i tystnad. Men jag tog en eftermiddagsfika med Maja för att prata lite om vad jag varit med om i Stockholm. Jag bodde hos en vän i min stora Oneness family, hos Kerstin i hennes söta lilla lägenhet på Odenplan. Centralt och bra. Tack Kerstin för att du så gästvänligt och kärleksfullt upplät ditt hem till mig och min väska. Vi hade några trevliga samtal och möten även om jag mest gick kurs. Kan livet vara bättre?

Det jag aktivt gör nu är att lyssna in vad kroppen vill, framförallt ha för kläder på sig och äta men också göra. Det blev en Kaffe latte med äppelkaka efter keso till frukost och ett randigt färglatt linne och jeans. Och de skorna som jag själv ville välja - valde kroppen. Hurra!

Dansen i Malmö prioriterades efter ett långt samtal med min fars sambo Monica och ett alldeles för kort samtal med Felicia och samtalet där det inbokades 2 Personliga Reconnections i nästa vecka. Så tyvärr kom jag 15 minuter för sent även om jag körde riktigt snabbt och det stod 10 personer och väntade tålmodigt när jag väl var framme.

Dialogen med faderns sambo går ut på att de behöver hjälp och jag är hjälpsam. Varannan torsdag ska jag umgås med min far i Helsingborg ett tag framöver så Monica kan uträtta annat viktigt som hon inte kunnat göra som att ta hand om sina föräldrar bättre och mer. De fungerar inte så bra ihop Monicas föräldrar och min far som de ser ut nu.

Ett må och få det bra tips kommer här. Säg "All of life comes to me with ease, joy and glory" 10 gånger på morgonen och kvällen och se om ditt liv inte ändrar sig till det bättre väldigt snabbt. Det ligger väldigt fin energi i den meningen.


Så idag har jag efter långt renande energibad med redskap från Access kursen klätt mig i klarblå kjol och vit blus som var kroppens val idag. Jag hann nästan inte med att ge kroppen frukost innan dagens healing klient dök upp. Tiden bara springer iväg eller så är det jag som fungerar just nu liksom mer sakta. Bloggen idag har jag skrivit nästan hela dagen ;-).

Vid 12.45 blev jag hämtad av min vän Finn som lovat att bjuda mig på lunch. Vi hade ett spännande och jättefint möte. Åt en god lunch i Miljögårdens lilla Restaurang Anna. Vi pratar om ett Friskhus och energiarbete sådana saker som intresserar mig. Det var gott och helt perfekt. Tack så mycket! Hur kan det bli bättre än så här?

Sedan har eftermiddagen bara skramlat iväg och nu är det beckmörkt ute efter denna fantastiska vårdag som jag mest beundrat från insidan av mina ny rena fönster. Nu ropar sängen på mig...

2 kommentarer:

Lisen Bengtsson sa...

Hej Eva,
Så härligt att läsa om dina upplevelser. Jag har vaknat till ett nytt liv sedan jag träffade Dain och access och mitt hjärta är så fylld med kärlek till alla och allt.
kram Lisen

Maggie sa...

Hej Eva!
Spännande att få läsa mer om hur du upplever att access påverkar dig i ditt liv och vilka resultat det ger. Läser Lisens blogg varje dag ( när hon skriver) och det är så kul nu i denna nya fas. Sedan är jag ju lite ego, jag har ju mina vinster av Lisens utveckling då hon guidar mig i rensa i röran och spaceclearing. Kan starkt rekommendera det.
Återkommer med stor nyfikenhet!