onsdag 15 april 2009

Tiden flyger...

Mitt liv är så stimulerande och härligt tycker jag. Jag hinner inte ens blogga i den takt jag vill. Det togs en massa bilder i påsk och några av dem vill jag ha med så vi får se hur det blir med det.

Festen hos Mimmi och Olle i lördags var underbar - så oerhört gästvänliga de är och Sarah deras dotter är så söt. Spegeln blev en mycket uppskattad present :-). De bjöd på champagne, lamm utsökt lagad och en magnifik citron och mango tårta med grädde. Rena paradismaten. Sedan finfina drinkar och härliga och glada samtal. Tack för att jag blev medbjuden!







Efter att ha sovit i Husbilen med Per och Liss-Mari och serverats en kärleksfull brunch så körde vi 2 bilar + husbil till Svedala. Där byggde nästan hela Svedala familjen en klätterställning som Martina ritat och som nu börjar ta form. Barnen i denna familj har en enorm utemiljö med gungor, studsmatta, rutchkana och nu klätterställning... För att inte tala om hästarna och allt runtikring dem. Ja de har verkligen ordnat det fint för sig, lillebror med familj.




Sedan bar det vidare till Tomelilla med ytterligare en liten familjemiddag med lamm inplanerad. Felicia fick skjuts med Frida, Fredrik och Astrid från Lund. Hon hade ju varit ute och dansat på Slagthuset i Malmö med kompisar till långt in på natten påskafton.





Efter en mysstund i Tomelilla till sista bussen gick hem igen till Lund kl. 20.29 umgicks vi och samtalade om allt möjligt. På bussen hem fick Felicia åka gratis av den snälle busschauffören och köpa en glass istället för pengarna var hans förslag :-).

På Annandagen skrotade vi mest hemma. Jag gjorde lasagne. Vi tog en sväng till Willys för att fylla på matförråden som sinat. Avslutade med en biofilm på Royal i Lund. Vi såg...
Sunshine Cleaning. Om två systrar och deras familj som kämpade med sin historia och försökte bygga upp en fungerande framtid. Charmig och söt historia med udda personligheter. Jag tyckte dock den var lite yvig i sina rörelser och inte så djupgående. Men det är så den är och både jag och Felicia tyckte ändå att det var en charmig film.

Jag har flera Reconnective behandlingar denna korta vecka.

Vi har till slut börjat övningsköra Felicia och jag. Vi har provat att köra med koppling och med att gasa och backa alltså lära oss lite mer om hur bilen fungerar. Det är minsann inte lätt att lära någon köra när man som jag kör bara på automatik och inte riktigt tänker på hur det går till. Ja det är/var verkligen en utmaning. Men Felicia kör ändå ganska bra så det ska nog gå bättre och bättre. Idag åker hon dock till Göteborg igen så att nästa gång blir ju inte förren i maj då hon åter besöker Skåne.

Vi har hunnit med en räkmacka på Herkules mellan mina Reconnective behandlingar idag och snart ska jag följa min älskling till tåget.

Ikväll ska jag åka och lyssna på Dain Heer en spännande amerikan som kommer till Hammenhög i kväll. Maja skulle följa med men mådde antagligen inte tillräckligt bra så vi får se hur det blir. Ytterligare rapport om detta imorgon.

Hej då så länge!

Inga kommentarer: